פדיחה מבישה או טריק ערמומי?

באחד החיפושים שלי בגוגל נתקלתי במודעה הזו:

הפרהימ – לצה"ל

מייד התישבתי לכתוב פוסט נוקב.

פוסט על חשיבות השימוש בשפה נכונה, ועל חשיבות הפניה לקהל בשפתו, וחשיבות השימוש בקופירייטר שמבין את השפה אבל גם מבין פרסום, ועל עליבות התרגום האוטומטי (של גוגל או בביליון, לדוגמה), ועל חשיבות ההגהה, ועל חשיבות ההיכרות עם קהל המטרה, מטרותיו ורצונותיו, ועל עוד המון מסקנות שיכולתי להסיק ממודעת מילים קטנה זו.

אבל לפתע הבליחה במוחי שאלה:

ומה אם זו לא טעות? לא פדיחה איומה? לא פאשלה מבישה?

אולי יש כאן כוונה ערמומית למשוך קליקים בדרך מעט אחרת. הרי כל מי שיראה את המודעה יתפתה להקליק עליה ("אם ככה נראית המודעה, מעניין יהיה לראות את דף הנחיתה…")

מה אתם אומרים?

הכנסת טעויות מכוונות במודעה, כטקטיקה למשיכת קליקים – עובד? יעבוד? תנסו?

6 תגובות
  1. שמר.קומ אומר:

    לא עובד י'. שגיאות כתיב מכוונות יכולות לעבוד רק כגימיק או כהלצה.
    שגיאות מכוונות כגורם מעורר עניין לא עושות את העבודה, אלא בדיוק את ההיפך. אני בחיים לא ארכוש משהו ממפרסם שלא טורח לאיית כשורה. היוצא מן הכלל הוא אם קהל היעד שלך מחפש "בחחות רכב." או "דרוש בועל בניין." כי ככה הוא מדבר.

  2. יובל אומר:

    אכן הזוי,
    וגם האתר די מוזר.

    אבל לא פעם הופתעתי מאיזה דברים מצליחים להמיר.

    כמו שג.יפית משתמשת בשגיאות שפה נפוצות ע"מ להגיע לקהל היעד, והיא מצליחה בזה ללא ספק.

    יכול להיות שקהל היעד שלהם מרגיש נוח עם העובדה שזה לא נורא לא לדעת עברית ברמה גבוה כדי להיות מוסמך MS.

    אגב, כפי שזה נראה זה נעשה בהמצאות מערכת OCR
    כנראה סרקו איזה באנר או פלייר.

  3. אליעזר אומר:

    קדימה לבזבז להם קליקים, עד זוב דם.
    לשאלתך, י'-
    לפעמים נותנים איזו שגיאה מכוונת ועדינה, משהו שתורם בקונטקסט הכללי.
    אבל לפי הגסות של המודעה הזו- כנראה שמישהו תרגם במערכות האוטומטיות. נתקלתי בעבר באתרים שלמים כאלו. כמו שאמרת- עליבות.

  4. ליאור אומר:

    אין לי ספק שזה לא בכוונה,
    אבל אם זה היה בכוונה, הייתי מתה לעבוד עם מי שעשה את זה. צריך בשביל זה ביצים של שור. מי שיש לו אומץ לעשות כזה בכוונה בטוח גם יהיו לו פריצות דרך אמיתיות

  5. אסף הנעמן-הלל אומר:

    בכונה או לא בכוונה – מבחינת למשוך תשומת לב – עשו כאן את העבודה …

    יש טענה שאומרת – שכל פרסום הוא פרסום טוב גם אם הוא שלילי…

    ללא ספק פוסט שגורם לך להרהר

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *