י׳ קורן - היפנו מרקטינג Hypno Marketing

Hypno Marketing ? מהו היפנו-מרקטינג © ולמה הוא כל-כך עוצמתי?

 

היפנו-מרקטינג Ⓒ  (Hypno Marketing) היא גישה חדשנית בשיווק, המשלבת שיווק עם כלים, תהליכים ואלמנטים מעולם ההיפנוזה, ההיפנו-תרפיה וטיפולי ה-NLP.

לאורך יותר מעשר שנים בהן אני חוקר ולומד NLP והיפנוזה (כולל שני תארי מאסטר בתחום) גיליתי דמיון רב בין שיווק – לתהליכים טיפוליים בהיפנוזה וב-NLP.

בשני התחומים מטרתנו ליצור שינויים מהירים בהתנהגות, ולהטמיע במהירות יחסית – תובנות, שתיצורנה הרגלים ותגובות אוטומטיות. שינויים עמוקים ומהירים כאלה, ניתן להשיג רק בעבודה באמצעות תת-המודע וכלים תת-הכרתיים. ההיפנוזה וה-NLP מאפשרים עבודת עומק יעילה תוך חיווט ותיכנות המוח מחדש.

במהלך השנים התחלתי לשלב את הכלים היעילים של ה-NLP בקמפיינים פרסומיים שבניתי עבור לקוחות.

ה״היפנו-מרקטינג״ Ⓒ מתייחס אל מהלך שיווקי ופרסומי – כמו אל תהליך טיפולי, שבו אנחנו משפיעים על ההתנהגות של הצרכן ויוצרים שינוי בהעדפות שלו, בהתנהגות שלו ובתגובות שלו.

מי שמכיר תהליכים טיפוליים ב-NLP ובהיפנוזה, ימצא כאן את כל הכלים המוכרים:

  • מציאת הכוונה העליונה – המניע הנסתר (״המניע שמאחורי המניע״), כלומר – איזה צורך נפשי פנימי עמוק הצרכן באמת מחפש למלא, מעבר למניע שהצרכן יודע (או חושב) שיש לו.
  • אינדוקציה – הכנסת הצרכן למצב תודעה מוגברת וחידוד פוקוס – מצב שבו הוא קולט ומטמיע בקלות מסרים שאנחנו רוצים להטמיע בו.
  • סוגסטיות – העברת המסרים שלנו, כאשר הם מנוסחים באופן ייחודי, שנועד להיקלט בקלות בתת-המודע ולהניע את השינוי.
  • סוגסטיות פוסט-היפנוטיות – הוראות הפעלה, מה שאנחנו מכירים מעולם השיווק כ״הנעה לפעולה״.
  • וכלים רבים נוספים: אנלוגיות, מטאפורות, העמסות, העמקות, ועוד…

ההיפנו-מרקטינג Ⓒ הוא כלי עוצמתי בכל אחת מרמות השיווק: החל באסטרטגיות שיווקיות, דרך קמפיינים פרסומיים טקטיים, ואפילו עד האלמנטים הבודדים המרכיבים את הקמפיין: מודעות, סרטונים, מיילים שיווקיים, דפי נחיתה וכו׳.

עיקר עוצמתו של ההיפנו-מרקטינג, הוא שלעיני הצופה – הוא לא נראה! כלומר מודעה, דף נחיתה או סרטון פרסומת שנבנה באמצעות תהליך מבוסס היפנו-מרקטינג נראה, לכאורה, כמו מודעה, דף נחיתה, או סרטון ״רגיל״. ומכאן עוצמתו, שכן מהלך שכנועי הופך ליעיל יותר, כאשר הצרכן לא יודע שהופעל עליו מהלך כנ״ל (למרות שהוא מבין, כמובן, שהוא קורא או צופה בחומר שיווקי).

ההיפנו-מרקטינג הופך ליעיל אפילו הרבה יותר, כאשר הצרכן נחשף לאלמנט שלא מזוהה כפרסומת, כמו למשל סרטון או מאמר ברשת החברתית, הרצאה או וובינר, או אפילו כתבה בטלוויזיה. 

לסיכום – היפנו מרקטינג הופך את השיווק לתהליך עוצמתי, שיכול להניע בקלות ובמהירות שינויים עמוקים בהתנהגות צרכנים, בתפיסות, ובהרגלי חשיבה וקניה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *