הלוואי שהייתה לי מצלמה... | תמונה מאת dareppi

"זה לא בשבילך – זה בשביל גוגל…"

או: הרגע בו הצטערתי שלא הייתה לי מצלמה

מכירים את הרגע הזה שאתם אומרים לעצמכם: "חבל שאין לי עכשיו מצלמה"? – השבוע זה קרה לי. הצטערתי שאין לי מצלמת וידאו בהישג יד…

השבוע נפגשתי עם לקוח שלי (לצורך העניין, נקרא לו יניב, או נועם, או אלכס… או כל שם בדוי אחר), ולקראת סוף הפגישה הוא ביקש ממני שאכתוב לו מספר מאמרים – "אבל שזה יהיה זול"…

"איך זול?" שאלתי "אתה יודע שכתיבה שכנועית אמיתית, שמניעה את הקורא לפנות אליך, היא כתיבה מקצועית ומדויקת – ויש לה את מחירה…".

"נכון" ענה יניב "אבל הפעם אני לא צריך את הכתיבה המקצועית המשכנעת והסוחפת שאתה תמיד כותב בשבילי" (כאן, הסמקתי קלות) " – הפעם אני לא צריך כתיבה כל-כך איכותית. הפעם זה מאמרים לצורך SEO, זה לא בשביל הגולשים, אלו מאמרים לקידום בגוגל…"

בדרך כלל שאני שומע את הביטויים "כתיבת SEO", "מאמרים לצורך קידום", "טקסטים לגוגל" וכד' – אני מקבל עור של ברווז חולה. הפעם החלטתי "לזרום" – ושאלתי בסקרנות את נועם "מה זאת אומרת? מה אתה מתכוון לעשות עם המאמרים האלה?"

"נו… אני מתכוון להכניס את המאמרים האלה לאתר שלי, כמובן…"

"ומה יקרה אז?" היתממתי.

יובל: "אז גוגל ימצא את המאמרים, יאנדקס אותם, יראה שהם מלאים במילות מפתח ויבין שהם רלוונטיים לחיפושים הכי חשובים שלי".

"ואז?…"

"ואז, כאשר גולש יחפש את מילת החיפוש שאני רוצה – גוגל יציג לו את המאמר הזה" חייך ירון בסיפוק.

אני: "ומה יקרה כאשר הגולש ילחץ על התוצאה ויגיע לאותו מאמר שיש בו כתיבה 'לא מקצועית', לא מניעה', 'לא משכנעת' ו-'לא כל-כך איכותית' שאתה הכנסת לאתר שלך?"

כאן השתרר שקט מביך (את איתן, לא אותי)… ואז הוא מלמל בשקט: "הוא לא ירצה לפנות אלי יותר לעולם…".

בינגו! זה הרגע שהצטערתי שאין לי מצלמת וידאו. אם הייתי יכול להעביר את התובנה שיניב הגיע אליה – צעד-צעד – לכל בעלי העסקים, אני בטוח שהרמה של האתרים (ושל המכירות) שלהם, הייתה קופצת משמעותית.

זו הסיבה שהחלטתי לשבת ולכתוב לכם פוסט מפורט: איך כתיבה, שיש המכנים אותה "כתיבת SEO" – לא רק שאינה מועילה לאתר שלכם ולעסק שלכם, אלא אף עלולה לפגוע בו..

הנה, אני מתיישב לכתוב את הפוסט, בעוד מספר ימים אפרסם אותו. אתם מוזמנים לחזור לבלוג שלי בעוד מספר ימים (או פשוט – להירשם לעדכוני מייל או RSS – ולהיות הראשונים לדעת כשהפוסט יתפרסם).

להתראות בעוד כמה ימים…

15 תגובות
  1. צחי הררי says:

    כתבה ותובנה חשובה מאד! באמת הגיע הזמן להפסיק לזבל את האינטרנט!
    גם גוגל הבינה את זה והכניסה את אלגוריתם פנדה לטפל בעניין, אם כי באיחור גדול – האינטרנט מלא בזבל חסר תועלת לאנושות!
    חלקנו, בעוונותינו, אחראים לחלק מזה, וראוי שכל אחד יפנים את העניין ולפחות ינקה את הלכלוך שהוא השאיר אחריו בשם ה- SEO

  2. כתבן says:

    למה זה לא בא יחד?
    הרי המטרה שלי בהכנסת תכנים לאתר זה כדי שמנועי החיפוש והאנשים גם יחד ידעו שזה קיים ויכנסו ויעשו את הפעולה הרצויה.
    למה בכלל לעשות הפרדה?
    הרי זה כמו אני אשלם הרבה ל PPC ואכתוב – כסף חינם או אשים תמונות של בחורות חצי ערומות, אנשים יכנסו ותהיה לי חשיפה מטורפת, והמטרה שלי היא בכלל למכור שטיחים או את השירותים שלי כמאמן אישי.
    גם לפני עדכון פנדה, למי זה היה משתלם לכתוב רק לצורך SEO שאנשים סתם יכנסו לאתר וינטשו אחרי שניה, מה המודל העסקי שהיה כאן?

  3. אביחי חורי says:

    בתור מקדם אתרים, אני יכול להעיד שאני תמיד מטיף לתוכן איכותי בדיוק מהסיבה שהצגת בפוסט הנפלא הזה.

    תודה על עוד תוכן איכותי :)

  4. עסקים says:

    אני מחזק את דבריך, רק חבל שאנשים עדיין לא מבינים את זה. בנוסף גוגל היום יודע לזהות תוכן לא איכותי.

  5. גיא הרדוף says:

    אני מסכים וחבל שיש לי בעיה עכשיו להכנס לפייסבוק, מת לשתף, אני תמיד אמרתי שה SEO הכי טוב זה מה שהלקוח רוצה. כי בסיכומו של דבר גוגל רוצים שהלקוח יקבל את מה שהוא רוצה.

    אני לא בטוח אם זה קשור אבל מאז עדכון הפנדה האתר שלי עלה מ PR 0 ל 2.

    אני מרוצה.

    גיא הרדוף

  6. מיכל כהן says:

    פוסט חשוב על תופעה מאד מוכרת. מסכימה לגמרי עם "כתבן": כתיבה לגוגל היא אותה כתיבה לאנשים רק עם קצת מחשבה על גוגל. ובנוסף: מה שמכונה "מאמרי SEO" הוא הרבה פחות טוב ל SEO מאשר כתיבה שמכוונת לגולשים, מכמה סיבות:
    – גולשים לא אוהבים אותה, יוצאים מהאתר, פוגעים ב BR ולכן גם בדירוג.
    – כתיבה לא איכותית מכילה אולי יותר אזכורים של ביטויי המפתח המרכזיים, אבל מכילה פחות ביטויי וצירופי זנב ארוך מאשר כתיבה איכותית. והזנב הארוך, כידוע מייצר יותר תנועה מהביטויים הראשיים.

    והעיקר – כמו שכתבת, היא עושה לך שירות רע מאד.

  7. אלירן says:

    כפי שנאמר , קצר וקולע.
    נהנתי לקרוא את הפוסט ואני מוכרח לציין שהצלחת בממש כמה משפטים להסביר משהו שבדרך כלל מאוד מסובך להסביר ללקוח.
    תודה.

  8. זהר עמיהוד - יועץ קידום אתרים says:

    תודה יוד על שהעלת את נושא התכנים באתר. אתה בוודאי מכיר את המשפט "התוכן הוא מלך". באנגלית, משום מה, זה נשמע יותר טוב, סליחה משכנע: The content is the KING
    וזה אכן, כך הוא המלך הוא זה המניע לפעולה.
    צריך להבין שלפעילות SEO יש שני צדדים שהם שני צדדים של אותה מטבע. צד אחד זה להביא את התנועה וצד שני זה להמיר אותה ולהמרה אחראי התוכן: טקסט, תמונות, וידאו, גרפים, כל אחד בהתאם לתכנים שהלקוחות שלו מצפים.
    SEO לא יכול להתקיים רק אם צד אחד. נקודה.
    עובר לקרוא את המשך הפוסט.

  9. Daniel Bax says:

    תכנים איכותיים ורלוונטיים מועילים הרבה יותר לאתר מבחינת SEO, הם מסוג התכנים שיכולים לגרום לlink bite – לגרום לאנשים לקשר למאמר שלכם מרצונם, מהיותו של התוכן איכותי. תכנים איכותיים מעלים את זמן השהייה של הגולש באתר, מורידים את אחוז הBounce rate ומושכים תנועה מהיותם איכותיים. "כתיבת SEO" אמתית היא כתיבה של מאמרים איכותיים!

  10. דורון יניב יועץ עסקי שיווקי says:

    הצלחת להסביר מצויין חשיבותה של כתיבה שיווקית בתהליך שיווק עסקים.
    לא פעם אני יושב מול לקוח והוא ממש מופתע שהוא חייב להיות גם מומחה בשיווק ומכירות של העסק שלו.
    בעלי עסקים רבים עדיין חושבים שמספיק שהם מאוד מקצועיים בתחום שלהם והלקוחות כבר יגיעו בעצמם.
    תהליך המכירה באינטרנט מורכב משלושה שלבים:
    1. להביא תנועת גולשים לאתר
    2. לשכנע את הגולש לפנות אלינו בטלפון או במייל
    3. כשמתקבלת פניה מהגולש להפוך את הפניה למכירה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>