תקשורת שיווקית מקורית
ובלתי קונבנציונאלית.


התקשורת השיווקית היעילה ביותר היא זו שהצרכן לא יודע שהיא שיווקית. מטבע הדברים צרכנים מתייחסים לתקשורת שיווקית ופירסומית בחשדנות ובחוסר אמונה. צרכנים מגלים הרבה יותר פתיחות ואמונה למסרים אובייקטיביים ונייטראליים. זו הסיבה ליצירת כלים שיווקיים "בלתי קונבנציונאליים" – כאלה שלא מזוהים ע"י הצרכן כפרסומות או כניסיון למכור לו משהו, אלא ככלי או כאינפורמציה שהוא יכול להרוויח ממנה – ועדיף כזו שהוא מעוניין בה וביקש אותה באופן יזום ועצמאי.

הנה 3 דוגמאות לכלים שיווקיים כאלה:


סרגל כלים


סרגל כלים

סרגל כלים להורדה והתקנה חינם. מוסיף לדפדפן האינטרנט מגוון אפשרויות וכלים שונים, לפי הצרכים שהוגדרו לכל קהל מטרה, ואגב כך חושף ומפנה את הגולשים לאתרים מסחריים ומכירתיים:

1. חתונה, חתן, כלה. אוסף של כלים, לינקים ואתרים לשימוש זוגות המארגנים את חתונתם. הסרגל מפנה גם לאתרים המוכרים מוצרי חתונה. בנוסף, בסרגל: תיבת חיפוש מתקדמת, רדיו FM סטראופוני, התראות על הגעת אי-מייל חדש, התראות על מבזקים, חלונית תחזית מזג-אוויר, ועוד.

2. AdPro. סרגל כלים כנ"ל. סרגל זה מיועד לאנשי פרסום ושיווק ומכיל לינקים, אתרים וכלים יעילים לשימוש יומיומי של פרסומאים. מפנה גם לאתרים מכירתיים ושיווקיים המתאימים לקהל המטרה.

3. זמן ישראל. סרגל כלים נוסף, מיועד ליורדים או לישראלים החיים בחו"ל ומעוניינים לשמור על קשר עם ישראל. בנוסף לכל התכונות שהוזכרו לעיל, מציע הסרגל האזנה לתחנות רדיו ישראליות וצפייה בערוצי טלויזיה ישראליים בחינם.


שומר מסך.




שומר מסך הניתן להורדה חינם, מציג אימג'ים בהם קהל המטרה מעוניין (בדוגמא זו: מודעות וכרזות פרסומת ישראליות ישנות), תוך כדי שילוב לוגו או הפניה לאתר שיווקי או מכירתי.
שומר מסך זה, לדוגמא, מופץ בשינויים מסויימים, בשני אתרים לשני קהלי מטרה שונים:

זמן ישראל – ישראלים המתגוררים בחו"ל (זיקה ישראלית נוסטלגית)

AdPro – אנשי פרסום ושיווק (זיקה לפרסום ישראלי).


רקעי מכתבה  וסקינים לדפדפן.

אלמנטים גרפיים – תוספים למחשב – להורדה חינם. העיצוב מושך את עינו וליבו של קהל המטרה, אך כולל גם לוגו או אימג' המשויך או המפנה למותג, אתר, או מוצר שנרצה לקדם.

 

אינטרנט זהב
אינטרנט זהב

בר להבי קורן
המכללה למינהל
 

הקלק על התמונה המבוקשת בכפתור העכבר הימני. בחר "קבע כרקע מכתבה"
או "Set as background".


רעיוניות יחודיים נוספים:

באנרים.

הבאנרים הם אולי צורת הפרסום הוותיקה ביותר באינטרנט, אבל גם הם עברו התפתחות משמעותית עם השנים. בהתחלה הבאנרים היו אימג'ים סטאטיים. אחר-כך הפכו לאנימציות GIF פשוטות, ואילו היום – כמעט ואין גבולות: החל מאנימציות Flash מורכבות ואפילו עד סרטוני וידאו.
בשנת 2001 הצגנו חידוש מהפכני. צורת חשיבה מקורית וחדשה: לראשונה בישראל (ויש הטוענים שגם בעולם) – באנרים שהם משחקי מחשב מלאים, כולל מערכת חישוב ניקוד והפניית המנצחים להרשמה לקבלת פרסים, וזאת - מבלי שהגולש יעזוב את דף האינטרנט בו הוא גולש. הכל מתבצע בתוך הבאנר.
הנה הם הבאנרים ההיסטוריים. תיהנו.

 

 


יוד קורן - שיווק באינטרנט, עיצוב אתרים, בניית אתרים, סרגל כלים ועוד.