מה Google יודע עלי?

איך לשחזר חשבון Google AdWords שהושעה לצמיתות?

סוף מעשה במחשבה תחילה

מדי שבועיים-שלושה אני מקבל מייל "הצילו" ממפרסם ב-Google AdWords שחשבונו הושעה לצמיתות ומבקש עזרה דחופה בשיחזור חשבונו או בפתיחת חשבון חדש. הנה המייל האחרון שקיבלתי (אתמול):

יוד קורן שלום לך.

אני חייבת להתייעץ איתך ולקבל ממך עזרה, כמומחה לאדוורס אני רואה לנכון להתייעץ איתך על מה שקרה לי – החשבון שלי הושעה לצמיתות!!!
הסיבה: פרסום מוצר של קליקבנק.

רק אחרי שהשעו לי את החשבון הבנתי שהפרתי את המדיניות של גוגל.
אבל, יש עוד קמפיינים שאני מריצה כרגע, אני לא יודעת מה לעשות, האם אני לא אוכל לחזור ולפרסם באדוורס לעולם????? (לפי המייל שלהם הם מבטיחים כי כל חשבון חדש שיפתח יחסם גם הוא במיידית) מה אני עושה?

נ.ב – כבר שלחתי להם מכתב בו רשמתי שאני חדשה באדוורס, לא ידעתי שעברתי על המדיניות ומחקתי את הקמפיין הבעייתי.

הם החזירו לי תשובה שנעשתה פעולה חמורה ביותר והם לא מוכנים להחזיר לי את החשבון.

האם זה הסוף?

.

אז ראשית, אספר כי גוגל קפדנים מאוד בכל הנוגע לתקנות, החוקים והנוהלים, וכי ידם "קלה מאוד על ההדק" והם סוגרים ומשעים לצמיתות חשבונות בלא ניד עפעף, וכמובן ש"אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש".

הסיבות הן שונות ומגוונות, החל מפרסום אתרים שגוגל חושב שהם לא לגיטימיים, דרך שימוש במילות מפתח כפולות, הצגת כתובת האתר באופן שגוי, פרסום אתרים "לא איכותיים" (לפי הגדרות גוגל), פרסום שותפים (Affiliate) ועוד ועוד…

זו הסיבה שאני ממליץ ומפציר: אל תתחילו לפרסם ב-Google AdWords לפני שלמדתם והבנתם היטב כיצד עובדת ומתפקדת המערכת, ולפני שהבנתם מה מותר ומה אסור.

אני, כמובן, ממליץ לקרוא בעיון רב את המדריך AdWords Secrets במלואו לפני פתיחת חשבון או התחלת עבודה עם Google AdWords, ורק אז לחזור ולבנות את החשבון והקמפיין ב-AdWords צעד-צעד יחד עם הספר.

אז איך לשחזר חשבון ב-Google AdWords שהושעה לצמיתות?

הסיכוי לשחזר חשבון שנסגר הוא אפסי (אל תנסו אפילו לשלוח מכתב תחנונים, הצטדקות, או היתממות. זה חסר סיכוי). אבל בהחלט ניתן לבנות חשבון חדש על "עבר נקי". שיעור ההצלחה שלי בליווי לקוחות בבניית חשבונות "נקיים" עומד על 60%. אולי זו לא הצלחה מרשימה, אבל – היי, עבור אותם 60%, זו 100% הצלחה.

ראשית נבין, כי פתיחת חשבון נוסף למי שהושעה לצמיתות מגוגל אדוורדס היא כבר כשלעצמה נוגדת את תקנות גוגל אדוורדס, כך שבניית זהות חדשה צריכה לעשות כמו בתכנית להגנת עדים של ממשלת ארה"ב (חוץ מהניתוח הפלסטי, אולי…): אנחנו צריכים למחוק כל זכר לזהות הישנה שלנו שגוגל עלול להכיר ולזהות, ולבנות זהות חדשה, "נקיה" שאין לה קשר לזהות הקודמת, ושגוגל לא יוכל להצליב ולקשר בינהן.

אז איך גוגל מכיר אותנו, ומה אנחנו צריכים לשנות?

שם ושם משפחה – זכרו. זה לא חוקי למסור פרטים שקריים…אבל אפשר לאלתר: אם בחשבון הישן קראו לך אברהם, עכשיו תהיה אבי, אם אז קראו לך יוסי, עכשיו תהיה Joe. הבנתם את הפרנציפ?

כתובת – אותו כנ"ל: אם גרת ברחוב קרן קיימת, עכשיו תגור ברחוב קק"ל, אם אתה גר ברחוב חבצלת 6, עכשיו תגור ב- 6 Havatzelet Rd. זה לא שאי אפשר לעלות על הטריק הזה, אבל לפחות זה לא ידליק אוטומטית את הנורות האדומות. אם אתה גר בבניין פינתי – הרווחת, יש לך כתובת נוספת לאותו בניין.

כרטיס אשראי – כמובן שנשתמש בכרטיס שגוגל לא מכיר ולא מסרנו באף שירות גוגל אחר. עדיף כרטיס חדש ו"בתול".

אי-מייל ושם משתמש – האי-מייל שלנו הוא שם המשתמש שלנו. נפתח חשבון אי-מייל חדש באחד מהשרותים החינמיים (Hotmail, yahoo, וכו') שגוגל לא יכול "להציץ" לנו. כמובן שנתרחק מג'י-מייל.

דפדפן – שימוש בשירות AdWords משאיר "עקבות" במחשב שלנו. כדי להימנע ממעקב נחליף את הדפדפן בו השתמשנו. אם עבדנו עם Explorer, זה הזמן לעבור ל-Firefox. כמובן שנמנע מ-Chrome (מי באמת יודע איזה מידע הוא שולח עלינו לגוגל…).

כתובת IP – אחד המאפיינים הברורים ביותר שמסגיר אותנו הוא כתובת ה-IP של המחשב שלנו. כתובת ה-IP היא תלויית ספק אינטרנט. אז אם אנחנו לא רוצים לעבור לספק אחר או לעבור דירה לעיר אחרת, נשתמש בשירות ש"מזייף" כתובות IP.
אפשרות נוספת היא שימוש בפלאג-אין לדפדפן Firefox, שנקרא FoxyProxy. הפלאג-אין הזה מאפשר גלישה דרך שרתי פרוקסי חינמיים ברחבי העולם, ואז כתובת ה-IP שלנו תהיה הכתובת של השרת שנבחר. חפשו רשימות של שרתי פרוקסי חינמיים, בחרו שרת (נניח בארה"ב) והכניסו את פרטיו להגדרות של הפלאג-אין. מעכשיו נשתמש בחשבון האדוורדס שלנו רק כאשר הפלאג-אין מופעל וכתובת ה-IP האמיתית שלנו מוסתרת.

מחיקת קוקיס – 'קוקיס' ("עוגיות") הם קבצי טקסט קטנטנים שאתרי אינטרנט משאירים על המחשב שלנו כדי שיוכלו לזהות אותנו כשנחזור אליהם בעתיד. כמובן שנמחוק את כל הקוקיס לפני כל שימוש בחשבון AdWords. מחיקת הקוקיס מתבצעת דרך הגדרות ה'אפשרויות' או ה'העדפות' של הדפדפן.

מחיקת עוגיות פלאש – בנוסף לקוקיס הרגילים, יש קוקיס שמוחדרים למחשב שלנו כאשר אנחנו משתמשים בשירותים מבוססי פלאש. הקוקיס האלה נקראים סופר- קוקיס (SuperCookies) או LSO. מחיקת קוקיס רגילה לא מוחקת את הקוקיס האלה. כדי למחוק את הקוקיס המיוחדים האלה יש להשתמש בפלאג-אין ל-Firefox, שנקרא BetterPrivacy. יש להפעיל את הדפדפן ולמחוק את הקוקיס לפני כל שימוש בחשבון AdWords.

מחיקת עקבות וביטול הצלבות – החלק הקשה ביותר בכל התהליך. לגוגל יש המון שירותים (חיפוש, מייל, יוטיוב, מפות, וכו') כל כניסה לאחד מהשירותים הנ"ל עם שם המשתמש הישן שלנו מאותו המחשב בו אנחנו משתמשים ב-AdWords, תאפשר לגוגל להצליב מידע ולזהות אותנו. למעשה המצב העדיף הוא לא להשתמש באותו מחשב באף אחד משירותי גוגל (גם לא יוטיוב וג'ימייל) ובשם המשתמש שלנו הקודם.

בניית קמפיינים חדשים – כשנפתח חשבון AdWords חדש, כמובן שלא נבנה קמפיינים לאתרים ולדפים הבעייתיים שבגללם גוגל סגרו לנו את החשבון. את הקמפיין הראשון (שהוא מעיין טסט) אני מעדיף להפנות לאתר גדול מפורסם ולגיטימי לחלוטין, אפילו אם הוא לא שלי ואין לי קשר אליו (נניח ynet או ויקיפדיה), רק כדי לראות שהחשבון אושר והוא פועל. רק לאחר מכן אני אתחיל לבנות בזהירות את הקמפיין לאתרים שלי.

מחשב נפרד – זו אומנם לא חובה, אבל אני ממליץ לעשות את כל הפעולות ב-Google  AdWords ממחשב נפרד, עדיף מחשב חדש או מחשב שפורמט והותקנה עליו מחדש מערכת חלונות, והוא ישמש אך ורק לעבודה באדוורדס (זה הזמן להחרים לילד את המחשב…)

והכי חשוב – ללמוד את AdWords – וכאן אנחנו חוזרים להתחלה: לא להתחיל לפרסם באדוורדס לפני שלמדתם את המערכת. עדיף להשקיע בלימוד מאשר להשקיע (הרבה יותר) זמן, כסף ומאמץ בשיחזור (ולא תמיד בהצלחה). סוף מעשה במחשבה תחילה!

האם גוגל סגרו לכם חשבון AdWords? האם הצלחתם לפתוח חשבון חדש? אשמח לשמוע. אנא הגיבו וספרו.

12 תגובות
  1. דורון אומר:

    פוסט מעניין מאוד.
    מה לגבי קופונים של גוגל? בכמה ניתן להשתמש ובאיזה תנאים? יש מגבלות על זה?

  2. י' קורן אומר:

    בקופונים של גוגל אפשר להשתמש רק בחשבון חדש (שטרם מלאו לו 14 יום), שזה בעצם אומר – מפרסם חדש.

  3. דורון אומר:

    מה אם אני מפרסם כל מיני סוגים של מוצרים לחברות שונות. האם כל מוצר נחשב מפרסם חדש או הכוונה היא למשתמש. במילים אחרות – אני יכול תחת אותו שם ואותו ip לפתוח חשבונות באדוורדס ולהשתמש כל פעם בקופון אחר?

  4. י' קורן אומר:

    כל מוצר הוא מוצר חדש – לא מפרסם חדש. לצורך כך יש אפשרות בניית קמפיינים שונים באותו חשבון.
    אם אתה מנהל חשבונות שונים עבור לקוחות שונים – פתח חשבון מנהל "My Client center".
    בשביל חסכון של 200 ש"ח – אל תתעסק עם גוגל…

  5. ירון אומר:

    מרשים, מעולם לא ניתקלתי בבעיה כזו,
    לאחר שביצעתי את כל השלבים,
    האם אין בעיה עם קבלת חשבונית מגוגל על שם אחר?

  6. היידה אומר:

    דיווח מהצלחה בשחזור חשבון:
    יש לנו לקוח שהחשבון שלו הושעה לצמיתות, עקב כרטיס אשראי שהיה לא בתוקף בעת פתיחת החשבון, וכן האתר שלו בדיוק נפל עקב אי חידוש דומיין.

    אחרי שחודש הדומיין והארכת התוקף של כרטיס האשראי, פעלנו לפי הדרכים שהצעת (חוץ מלעבור למחשב אחר:) ) והדרך היחידה בסופו של דבר היתה ליצור קשר טלפוני עם נציג גוגל (יש להם מס' חינם בינלאומי) שדיבר איתנו בעברית וקידם את הבקשה שלנו מול מחלקת התמיכה הטכנית וכך אחרי 10 ימים החשבון אושר מחדש. היידה!!!!!

  7. י' קורן אומר:

    היידה, זה שחזור קל מפני שהוא על סיבה טכנית.
    אם הלקוח היה עובר על תקנות גוגל – הם לא היו מסכימים לתת לו עוד צ'אנס והיו סוגרים כל חשבון שהם היו מזהים שהוא פתח.

  8. ברק אומר:

    קודם כל תודה רבה על המידע
    יש לי שתי שאלות

    1. האם גוגל לא זוכר את האתר ולא מאפשר להוציא מודעות לאותה כתובת URL
    2. נראה לי שעשיתי טעות ופתחתי שני חשבונות שונים לפרסום לחברות שונות בכל אופן
    אני מקבל בחשבון אחד את ההודעה הזאת:
    כדי להמשיך להציג מודעות, אמת את צורת התשלום שלך.
    איך לאמת איפה לאמת עזור לי בבקשה

  9. י' קורן אומר:

    שלום ברק.
    1. כן, גוגל זוכר כתובות של אתרים, לכן מומלץ להפנות את המודעות לאתר חדש.
    2. גוגל שולחים לך מייל אותו אתה צריך לאמת.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *