לסמן, לרדוף, לתפוס | תמונה: woodleywonderworks

Retargeting – שיווק חוזר (או כמו שגוגל קורא לזה: "קהלים")

קרה לכם שביקרתם לראשונה באתר שלא הכרתם ולא שמעתם עליו מעולם, אבל מאותו הרגע – אתם רואים פרסומות של אותו אתר בכל מקום באינטרנט אליו אתם מגיעים?

יש שיאמרו שהסיבה לכך היא פסיכולוגית (ויתכן והם צודקים), אבל במקרה של Google AdWords הסיבה יכולה להיות גם טכנולוגית.

Google AdWords מאפשרת לנו "לסמן" גולשים המבקרים באתר שלנו, ואחר-כך – "לרדוף" אחריהם ברחבי האינטרנט ולהציג להם מודעות שלנו.

למה זה טוב?

אם נניח יש לנו חנות למכשירי חשמל, ואנחנו יודעים שתהליך קניית מקרר אורך כחודש (כולל סקר שווקים, בדיקת הצעות מחיר, חיפוש המלצות, ביקור בחנויות, וכו'). אנחנו נוכל לסמן גולשים שביקרו במחלקת המקררים באתר שלנו, ולהציג להם את מודעות המקררים שלנו – גם כשהם באתרים אחרים – במשך חודש לאחר הביקור (שזו התקופה ה"חמה" של ההתעניינות והחיפוש). אגב, בשבועות שאחר כך, נוכל – אם נרצה – להציג להם מודעות של מוצרים נוספים למטבח: מדיח, תנור, קולט אדים, וכו'.

או אם גולש ביקר במחלקת הסלולאר באתר שלנו, בדף האייפון, נוכל להציג לו באתרים אחרים מודעות המציעות אביזרים המותאמים במיוחד ל-iPhone.

איך זה קורה?

בעת ביקורו של גולש באתר שלנו, נשתל אצלו במחשב קובץ Cookie קטן, ש"מסמן" אותו ומזהה אותו. מעכשיו בכל פעם שיכנס לאתר שמציג מודעות של גוגל (אתר שהוא חלק מרשת המדיה של גוגל וחבר בתכנית Google AdSense) – מנגנון המודעות של גוגל יזהה אותו ויציג לו את המודעות שלנו.

התכונה שמבצעת את זה במערכת Google AdWords נקראת Retargeting ("מיקוד מחדש" או "מיקוד חוזר") או כמו שגוגל בחרו לתרגם אותה לעברית – "קהלים".

[מתוך המדריך המעשי לפרסום בגוגל אדוורדס – AdWords Secrets]

= – = – =

כל ספר שמלמד אותך איך לעבוד בקלות ב-Google AdWords, מציג לך שיטות בטוחות לקבל יותר פרסום בפחות תשלום, והופך את הפרסום שלך לריווחי ומשתלם יותר, הוא ספר שכדאי שתקנה עוד היום, לפני המתחרים שלך: AdWords Secrets – המהדורה החדשה והמעודכנת.

16 תגובות
  1. מוטי אומר:

    שלום י
    אתה אומר "נשתל אצלו במחשב קובץ קוקי קטן"
    האם תוכל לפרט קצת איך יוצרים השתלה כזו?

  2. י' קורן אומר:

    מוטי, אתה לא צריך לעשות את זה. המערכת של Google AdWords עושה את זה בשבילך.
    [ כל הפרטים על שימוש בתכונת 'קהלים' – במהדורת 2011 החדשה והמעודכנת של AdWords Secerts ]

  3. מוטי אומר:

    תודה!
    אז מספיק שיש לי חשבון אדוורדס עם מודעות שמסומנות להופעה גם ברשת המדיה והמודעות כבר "ירדפו" אחרי המבקרים באתר שלי?

  4. י' קורן אומר:

    לא מדויק.
    אתה צריך להפעיל את התכונה, להגדיר רשימה וקהל אליו אתה פונה, להגדיר את משך הזמן אליו אתה רוצה לפנות ואת התנאים, לשייך לקמפיין וקבוצת מודעות ולהגדיר את העמודים באתר שלך ש"יסמנו" את המבקרים בהם.
    בספר AdWords Secrets מוסבר בבהירות ובשפה פשוטה איך לבצע את כל הפעולות האלה (ועוד הרבה אחרות) כדי ליעל את הקמפיינים שלך ב-Google AdWords.

  5. לאה סידן אומר:

    גוגול מתייעלת ומשתכללת כל הזמן,ונהייתה כמו האח הגדול, שיודע איפו ביקרנו באינטרנט,והיכן אנו נוהגים לבקר ששם אפשר למצוא אותנו, ולהגיש לנו לפני העיניים מודעות שיווקיות.

  6. י' קורן אומר:

    את צודקת, ענת. בגרסת הבטא הם קראו לזה רימרקטינג ואח"כ הם שינו לריטרגטינג.
    אני אשנה את זה בפוסט

  7. שמואל דוד אומר:

    שלום

    אין לי אתר משלי
    אני מנסה לשווק מוצרים מ KLICBANK
    האם אפשרי לשתול עוגיה באתר מסוג זה של רשת שותפים
    או שאין ברירה אלא להקים אתר

    בברכה

    שמוליק

  8. דני אומר:

    היי קורן,
    האם ניסית לתת אפילייט לינק מרשתות שותפים בקמפיין רטארגטינג?
    האם גוגל יכול לחסום חשבון בגלל זה?
    האם אתה מכיר רשתות אחרות חוץ מאדוורדס לרטארגטינג בישראל?
    תודה,
    דני

  9. י' קורן אומר:

    היי דני,
    לא. לא ניסיתי לשלוח ממודעת אדוורדס ישירות לקישור אפילייאט.
    אני לא ממליץ.
    אני לא מכיר רשת נוספת בארץ שמאפשרת ריטרגטינג.

  10. י' קורן אומר:

    זולי, ברשת הזאת – תיוג הגולשים עולה כסף. בגוגל אדוורדס – זה חינם, כחלק מהקמפיין השוטף.
    כמו כן, ראיתי באתר שהפנית אליו, כי תיוג 2,000 גולשים עולה כ-$100. שים לב ש-2,000 גולשים הוא מספר קטן מאוד, כאשר מדובר על ריטרגטינג.

  11. zoli אומר:

    היי , ברשת טראפיק לופ תיוג כמו בכל רשת הוא חינם!!!! אך ניתן לרכוש תיוגים מאתרים מתחרים על פי מילות מפתח או שמות מתחם URL – לדוגמא אם הינך בעלי אתר למזון לכלבים ניתן להעלות רשימת אתרים מתחרים ולתייג את הגולשים באתר המתחרה ולצרפם לרשת הפרסום שלך! ישנם הרבה טריקים בריטרגטינג. ונכון מאוד שיווק חוזר אפקטיבי מעל 10000 גולשים ומעלה ולכן ישנה האופציה לרכישת תיוגים נוספים לאתרים שהתחילו את דרכם או שאינם בעלי גולשים רבים.
    תודה רבה על התיחסותך ודרך אגב הספר TRAFFIC BOSTER ממש מעולה במיוחד "בעזרת השם"…. שבוע טוב

  12. י' קורן אומר:

    היי זולי, באתר לא מוסברת השיטה בה המערכת מתייגת מבקרים באתרים מתחרים – דבר שגורם להרגיש קצת… מממ… שרלטנות, במקרה הטוב – או רמאות, במקרה הפחות טוב…

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *