Google AdWords :: מה עושים כשההתאמה הנרחבת – נרחבת מדי?

מתקן ההתאמה הנרחבת של Google AdWords

איך "להצר" את ההתאמה הנרחבת של Google AdWords?

איך "להצר" את ההתאמה הנרחבת?

כידוע, במערכת הפרסום של Google AdWords, אפשר לקבוע למילות המפתח מספר סוגי 'התאמה'. ההתאמה שנקבע תשפיע על הדרך בה יפרש גוגל את ביטוי החיפוש של הגולש, ויתאים אותו למילות המפתח שלנו.

כשאנחנו קובעים ביטוי חיפוש 'נעלי ספורט' בהתאמה נרחבת, גוגל עלול להציג את המודעות שלנו גם עבור 'נעל התעמלות', 'חולצות טניס' או 'הלבשת ספורטאים' ואפילו 'אופנה ספורט אלגנט'. זה היתרון (והחיסרון) בהתאמה הנרחבת: גוגל מרחיב את ההתאמה לפי הבנתו וקובע בעצמו את גבולות ההרחבה.

אבל אנחנו יכולים להגביל או לצמצם את גבולות ההרחבה. בשביל זה המציאו בגוגל את 'מתקן (מלשון תיקון) ההתאמה הנרחבת' (Broad Match Modifier).

אנחנו יכולים להגביל את ההרחבה עבור מילה אחת, או יותר, בתוך ביטוי בהתאמה נרחבת. אנחנו עושים את זה ע"י הצמדת סימן פלוס (+) לפני המילה אותה אנחנו רוצים להגביל. למשל, אם הביטוי שלנו הוא 'נעלי ספורט', אנחנו יכולים להצמיד את הסימן פלוס לפני המילה נעלי – כך: '+נעלי ספורט'. עכשיו אנחנו יודעים כי ההרחבה של המילה נעלי – מוגבלת. Google יוכל להרחיב אותה למילים כמו נעל או נעליים, אבל לא הלבשה, חולצות, אופנה, סנדלים, מגפיים וכו'.

כאשר הביטוי שלנו בהתאמה נרחבת מופיע כך '+נעלי ספורט' נוכל להגיע לביטויים כמו: נעל ספורט, נעליים לספורטאים, נעל התעמלות, נעלי טניס, נעלי ריצה, נעל אורטופדית לספורטאים, וכו'.

אם נצמיד את מתקן ההתאמה למילה ספורט, כך: 'נעלי +ספורט', נוכל להגיע לביטויים כמו: בגדי ספורט, אופנה ספורטיבית, נעליים לספורט, הלבשת ספורט, בגדים לספורטאים.

(המילה ספורט נשארת בהתאמה מצומצמת יחסית, והמילים האחרות בביטוי – מורחבות לפי הבנתו והחלטתו של גוגל).

מתקן ההתאמה הנרחבת עובד רק בביטויים בהתאמה נרחבת – לא בהתאמת ביטוי או בהתאמה מדויקת. כמו כן, הוא לא עובד בהתאמה שלילית. אפשר להצמיד את המתקן למילה אחת או יותר בביטוי (אבל לא מומלץ להצמיד אותו בו-זמנית לכל המילים בביטוי, כי אז כבר נקבל התאמת ביטוי – כאילו סימנו מרכאות סביב הביטוי).

[מתוך המדריך המעשי לפרסום בגוגל אדוורדס – AdWords Secrets]

= – = – =

כל ספר שמלמד אותך איך לעבוד בקלות ב-Google AdWords, מציג לך שיטות בטוחות לקבל יותר פרסום בפחות תשלום, והופך את הפרסום שלך לריווחי ומשתלם יותר, הוא ספר שכדאי שתקנה עוד היום, לפני המתחרים שלך: AdWords Secrets – המהדורה החדשה והמעודכנת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *