12% שומן – 100% כשלון?

תנובה העלו סרטון פרסומת (מתוך סדרת סרטונים מקסימה – "הישראלים" – לסדרת מוצרי החלב שלהם) למוצר חדש: גבינת קוטג' 12% שומן.

ואני שואל: למה? WTF? למי מיועדת גבינת קוטג' 12% שומן? מי קהל המטרה?

הרי רוב אוכלי (אוכלות?) הקוטג' הם שוחרי בריאות מושבעים – שלא לומר צרכני דיאטה כבדים (משחק מילים, תפסתם?).

קוטג' היא גבינה שאוכלים עם הסלט, או על פרוסת לחם קל עם חתיכת עגבניה. הקהל של הקוט'ג מעדיף קוטג' 5%, קוטג' 1%, או קוטג' בכלל בלי %. אז למה לעזעזאל חשבו בתנובה שהצרכנים יעוטו על קוטג' 12% שומן?

פרופיל של קוטג' הוא לא של גבינה "נהנתנית". קוטג' היא לא Philadelphia Cream Cheese, ואפילו לא Crème fraiche. היתרון של הקוטג' הוא שהיא נתפסת גבינה בריאה, פשוטה, עממית (ר"ע הפרסומת "הישראלים"), קוטג' היא לא פינוק, או גבינת אירוח.

אז אני מבין שתנובה מנסים לרכוב על ההצלחה (מותג הקוטג' הבלעדי בישראל, מול כשלון המתחרים לכבוש נתח קוטג'), ולהרחיב את המוצר עד גבול היכולת. לגבול התחתון הם כבר הגיעו (0% שומן), אז עכשיו הם מנסים את הגבול העליון.

האם תנובה יודעת משהו שאנחנו לא יודעים? האם הסקרים של תנובה רומזים שצרכניות הדיאטה יעדיפו להתפנק ב-12% שומן, תוך עצימת עין – או שתיים ("זה קוטג' – אז זה לא משמין").

כי אם לא, אז אני צופה למוצר הזה כשלון חמוץ. אני מעריך שתוך חודשים מספר הוא יעלם כלעומת שבא.

ואם לא? אז אני אוכל את הכובע שלי – עם קוטג'.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

עדכון: כבר כמה חודשים שלא ראיתי את המוצר בחנויות, או פרסומות למוצר במדיה.
ממממ… מעניין למה

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

עדכון 2 (פברואר 2023):

הפוסט הנ״ל נכתב בשנת 2010. היום, אחרי 13 שנים החזירו בתנובה את קוטג׳ 12% שומן למדפים.
אלא שהיום יש יותר צרכנים בעלי תודעה תזונתית שונה מהתזונה הרווחת של 2010. יש צרכנים שנמצאים בתזונה צורכת שומן ומחפשים מוצרים ״עתירי שומן״ (אם אפשר לקרוא ״עתיר״ ל-12% שומן…).

אפילו עבדכם הנאמן עבר לפני יותר משנה לתזונה קטוגנית המבוססת כולה על שומן, וללא פחמימות וסוכרים. האם אני אטעם עכשיו קוטג׳ 12%? לא בטוח. זה לא הטעם שלי…

מסתבר שקוטג׳ 12% שומן, היה פשוט מוצר שהקדים את זמנו.

10 תגובות
  1. שוקי אומר:

    לא חבל על הכובע?

    י', במחילה, אני חושב שאתה טועה מכמה סיבות:

    א. כולנו מכירים את המיתוג הקיים של גבינת הקוטג', אבל יש אנשים שאוהבים את הגבינה הזו לא בגלל שהם חובבי בריאות אלא בגלל שהיא טעימה – ואני אומר את זה כמי שמחבב קוטג' בעצמו, רצוי 9%, אבל לא רק שלא אוהב את תנובה אלא מקפיד עד היום לומר את המילה "סיליקון" בכל פעם שאני שומע את שמה.

    ב. אז יש אנשים שאוכלים קוטג' כי זה טעים. ביניהם ישנם אנשים שמעדיפים 9% ולא 5% כי זה יותר טעים. 12% עשוי להיות אפילו יותר טעים.

    ג. קוטג' 12% נשמע כמו גבינת שמנת, שמנת של פעם, גלידה האגן דאז, וכו' – מוצר מושחת אבל טעים. למרות חוסר חיבתי לתנובה, גם אני מעיד שאני חושב שאטעם אותו. אם אחרי הגל הראשון של קניית הקוטג' החדש הוא לא ימשיך למכור, ותנובה תגנוז את המוצר, האם זה יגרום לה נזק? האם לא אפשרי שיצירת המוצר הזה בעצם לא מורכבת או יקרה מדי לתנובה, ולכן פשוט שווה לה לנסות – ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו?

  2. רונן גיל אומר:

    יוד
    אני חושב כמוך לגבי ה- 12%. מיותר לגמרי.
    ומרחיב ואומר שהקמפיין הזה על של הבית הישראלי יכל להסתיים בחצי מחיר, מול השמועות על 25 מליון ש"ח שזה עלה.
    ומרחיב עוד ואומר שהקמפיין למגזר הערבי הוא בכלל "פלופ". המגזר קורא עברית מצויין ולא הסתדר לו השוני בסלוגן בין "בית ישראלי" לבין "בית טוב" שיוחד למגזר. גם הנאמנות למוצר היא מה שקובעת ולא זו הדרך לשפר עמדות במגזר הערבי.
    אני מצר על הנתק בין הפרסומאים, הקופירייטרים והשטח. קראנו לזה "הדאחקה התל אביבית".

  3. יובל אומר:

    י.

    מי אחראי על החלטות כאלו? חברת הפירסום? מחלקת שיווק של תנובה? מי מחליט על מוצרים חדשים?

    מסכים איתך לגמרי,
    הדבר היחידי שאני מצליח לחשוב עליו הוא פלח שוק של ילדים.
    לפני שהבן שלי נולד היינו קונים רק גבינה צהובה לייט. היום אנחנו קונים גם 30% בשבילו.
    אולי זה הרעיון – שאנשים יקנו שתי קופסאות גם 5% לעצמם ו-12% לילדים…

  4. רונן גיל אומר:

    יובל
    למה אתה "מעניש" את הילדים באחוזי שומן גבוהים?
    תתחיל איתם בתזונה נכונה כבר מ day 1, על תקן "תחזוקה מונעת".
    למה להגיע ל"תחזוקת שבר" עם תרופות וניתוחים בגיל מאוחר יותר?

  5. יובל אומר:

    רונן,
    לא בטוח שזה הבלוג הנכון לקיים בו את הדיון הזה:-)

    שם לב ש"דיאטטי" זה לא תמיד "בריא".
    ממה שקראתי (אני לא ממוחה בנושא) לא בריא לתת מוצרים דיאטטיים או דלי שומן לתינוקות.
    ילדים צריכים לגדול.

    גבינה, גם 12%, עדיפה על צ'יפס.

  6. מירי אומר:

    קוטג 12% זה הלהיט החדש. כל מי שאוכל בריא ודל פחמימה יודע שדל שומן זה אסון מאובד ופחמימתי. כמה שאחוז שומן יותר גבוה ואחוז פחמימה יותר נמוך, ככה המוצר יותר בריא. ובגלל זה תנובה מכסים את כל השוק. גם למי שמחפש אחוזי שומן נמוכים וגם למי שיודע מה בריא באמת ומה הולך היום. זה מה שהופך אותם לעדכניים ומעודכנים יותר מכותב הכתבה

  7. מירי מ אומר:

    מי שיודע אפילו טיפה על מה שבריא לא יגע בגבינות הרזות. מזל שסוף סוף הוציאו קוטג באחוזי שומן סבירים שאפשר להנות ממנו. כל מי שלא רוצה להעלות סוכר, רוצה לאכול דל פחמימה, סוכרתי וכו יאכל מהקוטג הזה וכל מי שלא מבין מה זה בריאות יגיד שזה מיותר

  8. מישהו אומר:

    כל אלה שעפים על תפריט עתיר שומן בטענה שכל מה שמכיל יותר שומן יותר בריא, אני ממליץ לקום, לקפל את המושב ולצאת מהסרט שאתם חיים בו.
    אחוז השומן שקיים בגבינה שלכם, לא רלוונטי לכמה מעובד המוצר, כי אם לא שמתם לב, הוא מגיע ארוז בקופסאת פלסטיק אחרי טיפול יסודי במפעל.
    אלה שמתאמנים ורוצים מוצר דל קלוריות, ועתיר חלבון, בהחלט ירצו קוטג׳ 1-3% שומן ולא מעבר. הגבינה כשלעצמה מכילה חלבון איכותי מאוד, ללא ממתיקים וצבעי מאכל בניגוד ליוגורטים או אבקות חלבון.
    דיאטה שמהללת אב מזון אחד ומשמיצה את השאר היא מסוכנת. צריך לאכול מהכל בצורה מאוזנת וחכמה. אין פקטור ״פלא״ אחד, לא שומן, לא חלבון ולא פחמימה. השילוב הנכון של אלה הוא שיוביל לבריאות ולגוף מאוזן.
    אומר לכם זאת אחרי שירדתי 60 ק״ג שומן באופן טבעי, ללא ניתוחים וכו׳, וכיום אני מתאמן קבוע בחדר כושר. המפתח זה איזון.
    פסח שמח.

  9. י׳ קורן אומר:

    יחד עם זאת, אני ירדתי כ-20 ק״ג כשעברתי לתזונה קטוגנית – ללא פחמימות וסוכרים בכלל. רק חלבונים ושומנים. ושומר על זה כבר שנה וחצי – ללא ספורט, לצערי…
    והמדדים הבריאותיים שלי מעולים (אני עושה בדיקה מעמיקה ומקיפה כל 6 חודשים). אז שכל אחד ימצא את מה שמתאים ובריא לגוף שלו, לאורח החיים שלו, ולנפש שלו…

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *