16396

12% שומן – 100% כשלון?

תנובה העלו סרטון פרסומת (מתוך סדרת סרטונים מקסימה – "הישראלים" – לסדרת מוצרי החלב שלהם) למוצר חדש: גבינת קוטג' 12% שומן.

ואני שואל: למה? WTF? למי מיועדת גבינת קוטג' 12% שומן? מי קהל המטרה?

הרי רוב אוכלי (אוכלות?) הקוטג' הם שוחרי בריאות מושבעים – שלא לומר צרכני דיאטה כבדים (משחק מילים, תפסתם?).

קוטג' היא גבינה שאוכלים עם הסלט, או על פרוסת לחם קל עם חתיכת עגבניה. הקהל של הקוט'ג מעדיף קוטג' 5%, קוטג' 1%, או קוטג' בכלל בלי %. אז למה לעזעזאל חשבו בתנובה שהצרכנים יעוטו על קוטג' 12% שומן?

פרופיל של קוטג' הוא לא של גבינה "נהנתנית". קוטג' היא לא Philadelphia Cream Cheese, ואפילו לא Crème fraiche. היתרון של הקוטג' הוא שהיא נתפסת גבינה בריאה, פשוטה, עממית (ר"ע הפרסומת "הישראלים"), קוטג' היא לא פינוק, או גבינת אירוח.

אז אני מבין שתנובה מנסים לרכוב על ההצלחה (מותג הקוטג' הבלעדי בישראל, מול כשלון המתחרים לכבוש נתח קוטג'), ולהרחיב את המוצר עד גבול היכולת. לגבול התחתון הם כבר הגיעו (0% שומן), אז עכשיו הם מנסים את הגבול העליון.

האם תנובה יודעת משהו שאנחנו לא יודעים? האם הסקרים של תנובה רומזים שצרכניות הדיאטה יעדיפו להתפנק ב-12% שומן, תוך עצימת עין – או שתיים ("זה קוטג' – אז זה לא משמין").

כי אם לא, אז אני צופה למוצר הזה כשלון חמוץ. אני מעריך שתוך חודשים מספר הוא יעלם כלעומת שבא.

ואם לא? אז אני אוכל את הכובע שלי – עם קוטג'.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

עדכון: כבר כמה חודשים שלא ראיתי את המוצר בחנויות, או פרסומות למוצר במדיה.
ממממ… מעניין למה

5 תגובות
  1. שוקי says:

    לא חבל על הכובע?

    י', במחילה, אני חושב שאתה טועה מכמה סיבות:

    א. כולנו מכירים את המיתוג הקיים של גבינת הקוטג', אבל יש אנשים שאוהבים את הגבינה הזו לא בגלל שהם חובבי בריאות אלא בגלל שהיא טעימה – ואני אומר את זה כמי שמחבב קוטג' בעצמו, רצוי 9%, אבל לא רק שלא אוהב את תנובה אלא מקפיד עד היום לומר את המילה "סיליקון" בכל פעם שאני שומע את שמה.

    ב. אז יש אנשים שאוכלים קוטג' כי זה טעים. ביניהם ישנם אנשים שמעדיפים 9% ולא 5% כי זה יותר טעים. 12% עשוי להיות אפילו יותר טעים.

    ג. קוטג' 12% נשמע כמו גבינת שמנת, שמנת של פעם, גלידה האגן דאז, וכו' – מוצר מושחת אבל טעים. למרות חוסר חיבתי לתנובה, גם אני מעיד שאני חושב שאטעם אותו. אם אחרי הגל הראשון של קניית הקוטג' החדש הוא לא ימשיך למכור, ותנובה תגנוז את המוצר, האם זה יגרום לה נזק? האם לא אפשרי שיצירת המוצר הזה בעצם לא מורכבת או יקרה מדי לתנובה, ולכן פשוט שווה לה לנסות – ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו?

  2. רונן גיל says:

    יוד
    אני חושב כמוך לגבי ה- 12%. מיותר לגמרי.
    ומרחיב ואומר שהקמפיין הזה על של הבית הישראלי יכל להסתיים בחצי מחיר, מול השמועות על 25 מליון ש"ח שזה עלה.
    ומרחיב עוד ואומר שהקמפיין למגזר הערבי הוא בכלל "פלופ". המגזר קורא עברית מצויין ולא הסתדר לו השוני בסלוגן בין "בית ישראלי" לבין "בית טוב" שיוחד למגזר. גם הנאמנות למוצר היא מה שקובעת ולא זו הדרך לשפר עמדות במגזר הערבי.
    אני מצר על הנתק בין הפרסומאים, הקופירייטרים והשטח. קראנו לזה "הדאחקה התל אביבית".

  3. יובל says:

    י.

    מי אחראי על החלטות כאלו? חברת הפירסום? מחלקת שיווק של תנובה? מי מחליט על מוצרים חדשים?

    מסכים איתך לגמרי,
    הדבר היחידי שאני מצליח לחשוב עליו הוא פלח שוק של ילדים.
    לפני שהבן שלי נולד היינו קונים רק גבינה צהובה לייט. היום אנחנו קונים גם 30% בשבילו.
    אולי זה הרעיון – שאנשים יקנו שתי קופסאות גם 5% לעצמם ו-12% לילדים…

  4. רונן גיל says:

    יובל
    למה אתה "מעניש" את הילדים באחוזי שומן גבוהים?
    תתחיל איתם בתזונה נכונה כבר מ day 1, על תקן "תחזוקה מונעת".
    למה להגיע ל"תחזוקת שבר" עם תרופות וניתוחים בגיל מאוחר יותר?

  5. יובל says:

    רונן,
    לא בטוח שזה הבלוג הנכון לקיים בו את הדיון הזה:-)

    שם לב ש"דיאטטי" זה לא תמיד "בריא".
    ממה שקראתי (אני לא ממוחה בנושא) לא בריא לתת מוצרים דיאטטיים או דלי שומן לתינוקות.
    ילדים צריכים לגדול.

    גבינה, גם 12%, עדיפה על צ'יפס.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>