חיים ומוות בידי הכתיבה השיווקית | תמונה: AnnieGreenSprings

עוד בדיחה שיווקית שאפשר ללמוד ממנה

אם אהבתם את הבדיחה שפרסמתי בפוסט הקודם – אתם תעריכו את הבדיחה של היום, ובעיקר את מה שאפשר ללמוד ממנה… היום הנושא הוא כתיבה שכנועית.

גם הפעם, הבדיחה עוסקת בשני קבצנים (שמתם לב שהקבצנים השתלטו חזק על הנישה של בדיחות שיווקיות..?):

שני קבצנים פקיסטנים שקיבצו נדבות בלב לונדון. האחד היה מסיים משמרת עם שטרות רבים בכובעו, והשני היה מגרד בכל יום מטבעות בודדים מתחתית הכובע.

פנה הקבצן הלא-יוצלח לחברו המצליח ושאל: "איך זה שאני מקבץ מטבעות ספורים ביום, ואתה חוזר עם שלל רב – ועוד בשטרות גדולים?".

"כל הסוד הוא בשלט שאתה מחזיק ביד" – ענה לו חברו – "מה כתוב בשלט שלך?".

הקבצן המסכן הראה לחברו המצליח את השלט שלו, בו הוא כתב "אני מסכן וחולה, ואין לי כסף להאכיל את אישתי ותשעת ילדי".

"נו, ברור" – ענה לו חברו – "עם שלט כזה ברור שלא תצליח לעשות קופה".

"מה כתוב אצלך בשלט?" שאל.

"הנה, תראה" הראה הקבצן המצליח לחברו את השלט שלו, בו נכתב: "חסרים לי רק 10 פאונד כדי לחזור לפקיסטן".

ומה למדנו מהבדיחה של היום?

  • שלמילים יש כוח, וחשוב מאוד מה אתם בוחרים לכתוב – כי לזה יש השפעה ישירה על הצלחת העסק שלכם.
  • שאף אחד לא מתעניין בבעיות שלכם. מי שמעניין את הלקוחות שלכם, זה לא אתם (או המוצר/שירות/חברה שלכם) – אלא הם.
  • שאתם צריכים לחשוב דווקא על הבעיות, או הצרכים, של הלקוחות שלכם – מה הם היו רוצים להרוויח מזה שפנו אליכם.
  • הדרך הטובה ביותר לשכנע מישהו – היא להראות לו איך הוא ירוויח מזה שיבחר בכם.
  • וזכרו – שווה להשקיע בכתיבת טקסט שכנועי טוב. לפעמים זה יכול להיות ההבדל בין הצלחת העסק שלכם – לכשלונו.

מה דעתכם?

18 תגובות
  1. יוסי זילברפרב אומר:

    פוסט נפלא.
    מזכיר את סרטון הוידיאו עם העיוור שקיבץ נדבות ואחרי ששינו לו את הטקסט "הכסף התחיל לזרום".
    1. למילים יש כוח!
    2. מה ייצא להם ממני?

    תודה

  2. יוכבד שוגרמן אומר:

    למילים יש כוח עצום. אבל תמיד צריך לזכור מי הוא קהל היעד, להיכנס לנעליו ולראשו – הדברים אז יהיו יותר משכנעים. בהצלחה.

  3. עמוס אומר:

    איתן,
    הדרך שלך ללמד שיווק בעזרת בדיחות היא חכמה ומחכימה
    (כמעט חוכמולוגית…).
    המשך בדרכך, ואל תאבד לרגע את חוש ההומור!
    בתודה,
    עמוס

  4. גיל אומר:

    מצחיק וכל כך נכון.
    מוסר ההשכל בתוספת התובנות, 'עשו' לי את זה…
    י' קורן: כיצד ניתן להיעזר בך? (מקצועית)
    גיל גד

  5. ינקלה אומר:

    אהבתי מאוד את הבדיחה, אפילו צחקתי, אבל מה שאהבתי במיוחד זה המסר שנמצא בין השורות…

    זה מה שנקרא – אומנות של שיווק גרילה.

  6. ישראלה קמחי אומר:

    מאד משכנע,פתח בפני זוית ומודעות למידע מאד שימושי.מגרה להעמקת הידע.

    אבקש לרשום אותי לתפוצת המייל

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *