גוגל לא מוותרים על אף שקל. שלך.
השעה – אחת אחר חצות, ואני יושב מול המחשב. אני עורך מחקר מתחרים בגוגל: מקליד מילות מפתח וצופה בתוצאות האורגניות והממומנות, כאשר לפתע… אני רואה את המודעה שלי. שלי.
אז מה כל כך מפתיע? פשוט מאוד: קמפיין ה-AdWords שלי מתוזמן להופיע עד השעה 22:00 בערב, אז איך יכול להיות שהמודעות שלי מופיעות באחת אחר חצות? תקלה?? קנוניה??
לא ולא. לא תקלה ולא קנוניה (או.קיי, אולי בכל זאת קנוניה)
כידוע, בעת בניית הקמפיין, Google שואלים אותך כמה כסף תרצה להשקיע בכל יום פרסום. מה שלא לכולם ידוע, כי גוגל לא מתחייבים לסכום הזה.
גוגל מתייחסים לתקציב שלנו כאל תקציב חודשי, ואליו הם מתחייבים. לא לתקציב היומי שקבענו. כלומר שאם קבענו תקציב של 100 ש"ח ביום – גוגל לא מתחייבים שלא לעבור 100 ש"ח ביום אלא מתחיבים שלא לעבור 3,000 ש"ח בחודש (למען האמת 3,040 ש"ח בחודש, שזה 100 ש"ח כפול 30.4 ימים – שזה מספר הימים בחודש ממוצע).
במקרה שלי, התחלתי את הפרסום לא בתחילת החודש, והיום-יומיים הראשונים היו קצת חלשים ולא הגעתי לרף התקציב היומי – ולכן גוגל לקחו לעצמם את החופש להגדיל את התקציב היומי שלי, וכשזה לא הספיק, גם להוסיף שעות לתיזמוני הקמפיין שלי …והכל – כדי שאף שקל לא ילך לאיבוד וכל שקל יגיע בבטחה לכיסם.
אז… שלא יעבדו עליכם.
גוגל נתנת הרבה שירותים חינמיים ומרוויחה את הכסף הגדול ממפרסמי המודעות דרכה.
גוגול היא כמו כל עסק ששואף להרוויח כמה שיותר,
ותמיד עדיף לבדוק ולעקוב על החשבונות שלנו גם בגוגול.
לפי דעתי זו חוצפה, גוגל מרשים לעצמם "להגדיל ראש" יותר מידי פעמים כשנוח להם ולהקטין אותו כאשר צריך להחליט החלטות קשות בנושא כלשהו.
מי יודע אולי תהיה פה איזו תביעה ייצוגית בנושא.
גוגל לוקחת לעצמה את הזכות לעבור ב20% את התקציב היומי .
ולכן אגב, אם חשוב לכם מאוד לא לעבור את התקציב היומי, תגדירו מראש 20% פחות.
אחת בלילה מבחינת גוגל זה יום חדש.אחרי השעה 24:00 מתחיל ספירה חדשה של יום.
יובל – נכון, אבל הקמפיין שלי מתוזמן להתחיל רק ב-9:00.
גוגל מתחילה להיות "חולה" במחלות של ארגונים גדולים.
כעו"ד גם אני חשבתי על תביעה ייצוגית נגדם, מכיוון שיש כאן הפרה של ההסכמים לגבי שעות הפרסום
עופר, אתה מפתיע אותי. הכל כתוב באותיות הקטנות, וזה חלק מתנאי השימוש. זה שאנחנו לא ממש קוראים את זה – בעיה שלנו…
זאת ממש חוצפה.
אם הפיצריה שלי פתוחה רק עד 22:00 לא ארצה לשלם על לקוחות ב-24:00.
מפספס את כל הרעיון.
BTW
תקציב חודשי של מאה ש"ח ביום הוא 3,040
מוכיח שכתבת את זה באחת בלילה :-)
המלצה שלי, פרסמו בדפי זהב.
בדפי זהב תקבלו שירות מנציג מכירות שמגיע עד אליכם (מה שאין בגוגל…) ובנוסף גם יש שירות לקוחות טלפוני לכל בעיה או שאלה (לגוגל אין שירות לקוחות טלפוני…)
אני מרוצה מהם ומקבל מהם הרבה עבודה.
אני נותן לאצבעות ללכת במקומי….
:-)
לפני שמשלמים על פרסום בדפי זהב (בניגוד לפרסום החינמי במדריך) – כדאי לבדוק טוב טוב מה אומרים אנשים שניסו את זה (רמז: הם לא מרוצים…)
גוגל עושה עוד כמה דברים עם תקציב הפרסום שלך בעיקר אם אתה מאפשר להם לפרסם ברשת השותפים העסקיים (אדסנס).
למשל מודעות של בנקים למשכנתאות באתר שמיועד לילדים בני 7.
יש ללמוד את נושא הפרסום בגוגל לפני שקופצים למים.
עכשיו שמתי לב לתגובתך מלפני 3 חודשים (הקלדתי את שמי בגוגל והגעתי לתגובה שלי באתר שלך בדף הראשון).
זה שלא קוראים זה באמת לא משנה, אבל בלי להיכנס יותר מדי לצד המשפטי, קיים מה שקרוי "חוק החוזים האחידים".
חוק זה מאפשר לבתי המשפט לבטל, בתנאים מסויימים, סעיפים בחוזים כאלה כולל "תנאי שימוש".
עופר, כן, אבל אם מקום השיפוט במחלוקות מול גוגל הוא אירלנד – כמה ישראלים יטוסו לשם, ישכרו עו"ד מקומי ויתחילו להתנצח עם מפלצת כל-כך ענקית??
שוב גיגלתי את שמי, ולא שאני אוהב לעשות את זה אלא שרציתי לראות אם הבלוג שלי מופיע בגוגל (למתעניינים – קישור:
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=736251
). על כל פנים, כל העניין של מה שקרוי "סעיף מקפח בחוזה אחיד" הוא שהסעיף לא תקף, כלומר ניתן להגיש את התביעה בישראל.
ואשר להתמודדות עם גוף גדול – כל התביעות הייצוגיות מוגשות נגד תאגידים גדולים או רשויות.
לי יש ניסיון אחר עם גוגל adwords – הם אף פעם לא מגיעים ל20 שקל ליום שהצעתי להם בקושי לחצי – כניראה אין מספיק חיפוש על המילת חיפוש שלי. נחירות
אז לא להתלהם – אצלי דווקא כל הלוחצים עושים את זה בלילה בגלל הנחירות של הבן זוג לא יכולים להרדם
כל טוב יוסי