מה Google יודע עלי?

גוגל – אליל העולם החדש

אם חשבתם שעבודת האלילים פסה מן העולם, ושאנשי ההי-טק של העידן הדיגיטאלי הם ציניים מדי ומתוחכמים מדי מכדי להאמין ולעבוד בדבקות אלילי שקר… תחשבו שוב!
קבלו את אלוהי העולם החדש – גוגל! (ריספקט).

פעם, מזמן, היו השבטים הקדמונים עובדים את אליליהם בדבקות. מעלים קורבנות, מפארים את שם האל, מרצים אותו ללא ליאות וחיים בפחד התמידי מפני חרון אפו. כל קיומם היה לכבודו ולכוחו, אחרת – יענשו בנורא מכל.

לא. הם לא הבינו בדיוק איך זה עובד. הם לא ידעו מה בדיוק יגרום לאל לכעוס ולהביא חורבן, שיטפון או רעידת אדמה על כפריהם, אבל הם ידעו שכדי למצוא חן בעיני האל הם צריכים לעבוד אותו ולעשות הטוב בעיניו.

שבטי האינדיאנים העתיקים כבר התחילו להבין את האלגוריתם. הם עלו על השיטה. מחקרים ותצפיות כבר הוכיחו שכך-וכך קורבנות אדם בשנה – מרחיקים את החורבן, ושאם לא יעלו את קורבן הבתולות בזווית ישרה לכיוון זריחת השמש ביום השוויון (או משהו כזה) יקרה הנורא מכל: תצא בת קול מן השמיים ובהבל פה תעיף אותם לארגז החול הנורא.

מי שלא עושה את הטוב בעיני האל – יענש, יורחק מן החיים, יבודד, ולמעשה – יעלם ויכחד.

כן חברים אני מקווה שכבר הבינותם את האנלוגיה (הלא ממש מתוחכמת).

לקבלת אלוהינו – המסדר יעבור לדום. קבלו את ה…(תיפוף דרמטי)… גוג-אל.

אז יש לנו אל חדש – גוגל. ושוב (כדי לרצות את מנועי החיפוש): גוגל. גוגל!
הוא קובע. הוא מחליט והוא מנהל את מהלך חיי הרשת – החיים של כולנו. הוא יחליט: מי לחסד ומי לשבט. מי יידון לחיי עושר ורווחה ומי לכליה כואבת וגסיסה איטית בעמוד 346 למטה.

ולא. אין אף אחד שמבין איך זה באמת עובד. יש סוד גדול ונורא שמסתתר לו אי שם בקודש הקודשים סוד שאף אחד לא ראה או שמע מעולם אבל כולם לוחשים את שמו ביראת כבוד.
הוא נקרא: האלגוריתם! (ברררר… מצמרר).

אז כוהני הדת שלנו – מקדמי האתרים – הם זקני השבט, החכמים, בעלי הניסיון. הם יודעים בדיוק מה לעשות כדי להביא אותנו להתרוממות הרוח – וגם להתרוממות ה-PR. הם יעבדו, יחוללו את מחול הגוגל, ירחשו, יבחשו, ילחשו את לחש הקסם. יפזרו מעל ראשינו אבק של מילות מפתח ואופטימיזציות סבוכות, והכל כדי להביא לנו את הגביע הקדוש – להשיג את המיקום הנחשק: העמוד הראשון! (כמה שיותר גבוה – אם אפשר).

או שלא.

כי בגוגל "אי אפשר להבטיח כלום" ו"עם גוגל שום דבר לא ממש בטוח".

ובתרבות ה-SEO החדשה שבנינו לנו כאן, אי אפשר לעמוד מהצד. כאן אין אתאיסטים. מי שלא משחק – לא קיים. או שאתה בפנים או שאתה מה-זה לא.

והאל, ה-גוג-אל – החזק, הנורא, הגדול, הכל יכול שאין בילתו – אם נישא חן בעיניו, מובטחות לנו שנים רבות של עושר ורווחה. זרם רב של מבקרים באתרנו אלפי לקוחות ביום שיצבאו על ה-URL שלנו וישלשלו לכיסנו כסף רב, קליקים לאין ספור, מלאן יוניקים… ובא לציון גואל.

אבל אם לא? הו הו. אם לא נעשה הישר בעיני הגוג-אל, אם ננסה לתחמן בספאמינג, אם נבנה אתרי קש, Doorways, אם נגזים במילות המפתח, נשגה בסטורציה ונזייף בדנסיטי…
הו אז נענש על-ידי הגדול הכל יכול. אז נורחק לצמיתות ונהיה נדונים לכליה. נהפוך לאבק דק בסל המיחזור של האנושות המודרנית.

כן, חברים. הוא חזק, הוא גדול, הוא לא שוכח והוא לא סולח. הוא גוג-אל. (ריספקט).
האל של כל האלים. אלוהי כל העמים, כל השפות, כל התרבויות, כל הארצות.
הוא המולטי-מגה-אקסטרה-אולטרה-אל. הוא גוג-אל. (ריספקט)

עיבדו אותו בשמחה, באהבה וברצון ומובטח לכם כבר היום מקום בגן עדן של מטה ושל מעלה לנצח נצחי נצחים. (או שלא. כי "בגוגל אי אפשר להבטיח").

(ריספקט).

2 תגובות
  1. לאה סידן אומר:

    גוגול זה כמו "האח הגדול". עינו צופיה והוא רואה, רושם ומתייג הכל.ככל שהוא יצבור יותר מידע יהיה לו יותר קל להישתלט, ול"בלוע", את כל הקטנים.
    אתה מקבל מגוגול שירותים שונים בחינם, וכך חושף יותר ויותר פרטים על עצמך.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *