Google AdWords לא מוותרים על שקל | תמונה: reway2007

איך תרוויח מהלקוח שלך יותר כסף…

הבה נודה – זו לא בושה, בואו נשים את הקלפים על השולחן ונקרא לילד בשמו: כולנו רוצים להרוויח יותר כסף מהעבודה שלנו.

אז זהו, ידידי, אני גיליתי את השיטה איך להוציא יותר כסף מהלקוח שלנו. גיליתי את השיטה כבר לפני מספר שנים, מאז אני שוקד ומפתח אותה באדיקות, עד שהיום אני יכול להודות שהיא עובדת נפלא.

היום, אני עומד לחלוק אתכם את הסוד.

לשיטה יש מספר שלבים:

בשלב הראשון – אנחנו צריכים להבין מיהו הלקוח שלנו, מה מניע אותו, מה מביא אותו דווקא אלינו, מה הוא מחפש, ומה הוא מקווה למצוא.

אני יודע שזה נשמע מובן מאליו, אבל תתפלאו כמה בעלי עסקים לא בדיוק יודעים לענות על חלק מהשאלות הללו (ולפעמים – על אף אחת מהן).

אחרי שבדקנו ומצאנו את התשובות לכל השאלות הנ"ל – נוכל לעבור לשלב השני. השלב השני בנוי ממספר פעולות (רצופות או מקבילות), אבל בעיקר מ"מיינד-סט" – הלך רוח. כלומר, אנחנו צריכים "לכוונן" את החשיבה וההתנהלות שלנו מול הלקוח.

וזה מה שאנחנו צריכים לעשות:

1. להתייחס בכבוד לכל לקוח – גם לניג'סים, גם לאלה שלא יודעים כלום, גם לאלה שחושבים שהם יודעים הכל, וגם – ובעיקר – לאלה שעדיין לא לקוחות שלנו.

2. לענות בסבלנות ככל האפשר- וביושר – לכל שאלה בתחום המומחיות שלנו – גם אם אינה קשורה ישירות למוצר שלנו או לשירות שלנו.

3. לעמוד בהתחייבויות שלנו – לספק את המוצר שלנו במחיר ובלו"ז שהתחייבנו עליו.

4. לוודא איכות – לוודא שהמוצר שאנו מספקים יהיה האיכותי ביותר שאנו יכולים לספק מול דרישות הלקוח, המחיר והלו"ז.

5. לתת יותר – לנסות ולהפתיע תמיד את הלקוח ביותר תמורה לכספו. יותר ממה שהתחייבנו – יותר ממה שהוא ציפה. זה יכול להיות שידרוג למוצר, זה יכול להיות זמן אספקה קצר יותר, בונוס מפתיע וכד'.

6. להיות שם בשביל הלקוח שלנו – בעצה, בתמיכה, במילה טובה.

7. לעקוב – לעשות Follow Up. להתקשר ללקוח כעבור תקופה ולוודא שהמוצר שלנו פתר לו את הבעיה או הצורך. שהוא מרוצה מהמוצר/שירות שלנו, ולבדוק האם יש דבר מה נוסף שנוכל לעשות עבורו.

8. להיות קשוב וידידותי לתלונות הלקוחות – לדעת להוציא מכל ביקורת את האלמנט הבונה והחיובי – גם אם הביקורת נאמרת בדרך פחות ידידותית. לדעת לפצות לקוח שתלונתו מוצדקת – ובעצם, כל לקוח שמצא צורך להתלונן.

זהו. אלה עיקרי השיטה שלי. אם תקפידו לעקוב אחרי הסעיפים, תגלו במהרה שיותר ויותר פונים – הופכים ללקוחות שלכם, שיותר ויותר לקוחות שלכם חוזרים לקנות מכם שוב ושוב, ושיותר לקוחות שלכם שמחים לשלם לכם את המחיר שנקבתם – גם אם הוא גבוה יותר ממחיר המתחרים.

כן. אם תשתמשו בשיטה הזו, לקוחות יסכימו (ואפילו בשמחה) לשלם יותר על מוצר דומה או זהה למוצר מתחרה. הם יעמדו בתור – ויעמדו על זכותם להיות לקוחות שלכם, הם יביאו חברים ומשפחה להיות לקוחות שלכם, ובעיקר – הם ישמחו ויאהבו להיות לקוחות שלכם ולשלם לכם – יותר.

וזה עובד.

אני יודע את זה מנסיון אישי של שנים – ועכשיו אני חולק אתכם את הסוד. תיהנו.

בהצלחה.

10 תגובות
  1. ליהי עטיה אומר:

    תודה נהניתי לקרוא את המאמר, אומנם את רוב הכללים אני מכירה אך זה תמיד טוב להיזכר בכללים אלו ובאמת ליישם בחיי היום יום
    ליהי

  2. דרור אומר:

    בחודשים האחרונים אני מיישם את זה, ממש לפי הרשימה (אפילו שאין לי רשימה כתובה). ממש משקיע בכל לקוח ולקוח.

    זה פשוט עובד מצויין!

    מומלצ לכולם לעבור לחשיבה חיובית. לחשוב מה אני יכול לתת ולא רק לקבל (הלקבל כבר יבוא לבד).

    לילה טוב

  3. רחל אומר:

    י. אני קוראת את הבלוג שלך בשקיקה וגוגל אפילו מאפשרים לשים אותו על דף ה -IGOOGLE שלי. אז אני מתעדכנת בזה. ו.. כן, קוראים לסך התכונות שציינת כאן אינטליגנציה רגשית.

  4. אביעד כהן - סורגית אומר:

    אכן, תהליך הקבלה מתחיל בנתינה. כשלקוח מרגיש שאכפת לך ממנו ולא רק מהכסף שלו, כשהוא מרגיש שהוא הולך לקבל תמורה מלאה בעד הכסף שלו ושתהיה לו תמיכה ממך ברגע שהוא צריך אותך – הוא שלך גם אם מחירו של המוצר שלך גבוה מזה של המתחרה שלך. שתהיה פרנסה טובה לכל עם ישראל באשר הוא. אמן.

  5. יאיר אומר:

    הי י.
    המאמר הזה חשוב מאד, על אף שהדברים נראים מובנים מאליהם, הם ממש לא כאלה. אנחנו תמיד צריכים לזכור שהלקוח רוצה שנדבר איתו, הוא רוצה להרגיש שמתייחסים אליו בכבוד (רב), ואז הוא גם יחוש אלינו כבוד וירצה לקנות מאיתנו עוד, ובשמחה.
    הגישה ההפוכה לדברים שכתבת תביא לריחוק ולחוסר יחס הדדי, אשר ללא ספק לא יועילו למכירות.

  6. זהר עמיהוד - יועץ קידום אתרים אומר:

    אני רוצה להתייחס לנקודה 2 בה רשמת "לענות בסבלנות ככל האפשר- וביושר – לכל שאלה בתחום המומחיות שלנו – גם אם אינה קשורה ישירות למוצר שלנו או לשירות שלנו." עם ההדגשה "גם אם אינה קשורה ישירות למוצר שלנו".
    זוהי נקודה חשובה מאוד שבעלי עסקים אומרים לעצמם: "סוף, סוף פנה אלי לקוח, אז למה שאפנה אותו למישהו אחר" ופה הם טועים. כי אם אתה לא יכול לספק את המוצר או השירות ואתה יודע מי כן יכול לעשות זאת עבור הפונה אליך, אז גם נתת שירות טוב למי שפנה וגם הוא יעריך אותך על כך, ייתן בך אמון. וכאשר הוא ירצה את המוצר שגם אתה מוכר למי הוא יפנה? נכון, אליך, כי הוא זוכר אותך לטובה, כי נתת לו שירות טוב.
    יופי של פוסט

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *