שלט חוצות חכם (ואתה?) | תמונה מאת otakuchick

איך להרוס שלט חוצות? (וגם את הפרסומאי שלך)

הפרסומאי שלך מציג לך סקיצה של שלט חוצות?
אתה יכול במספר צעדים פשוטים, להרוס את עבודתו, למרר את חייו, ולהפוך שלט חוצות מבריק לעוד פסל רחוב יקר ומיותר – והכל במו ידיך.
אמנה כאן מספר משפטים שתוכל להגיד לפרסומאי שלך כדי להרוס את עבודתו. אחרי כל משפט יבוא ההסבר למה, בעצם הוא כל-כך יתנגד.

למד, שנן, והיה מוכן לכל תשובה.

"יש עוד מלא מקום על השלט, בא נכניס גם את מספרי הטלפון של כל הסניפים, את כתובת אתר האינטרנט, וגם "נפתח מחדש בהנהלת ציון" ואם ישאר מקום – מבצע מיוחד".
לא. אין הרבה מקום על השלט. גודל השלט יחסית למרחק הקריאה דומה למודעת אינטשים בעיתון, בגודל קופסת סיגריות. הקטץ' הוא, שאת מה שכתוב על קופסת הסיגריות הזו צריך לקרוא בזמן של כ-2.5 שניות, ובד"כ – במהירות נסיעה של 50 קמ"ש או יותר.

זו הסיבה שאין להשתמש ביותר מ-3 אלמנטים בשלט (ויזואל, כותרת ומספר טלפון. או: צילום מוצר, מחיר וכותרת) ולא יותר מ-7 מילים. המחקרים מראים שאם יש יותר מילים או אלמנטים – הצופה לא מצליח לפענח את השלט ולמעשה מתעלם מכולו.

"הצבעים נראים לי צעקניים מדי. אולי תעשה משהו יותר יפה. חמותי הביא לי פרוספקט מדהים של מכון עיסוי ברומניה והם עשו את הלוגויים שלהם בבהיר על כל הרקע עם צל כזה עדין. זה נראה מאד איכותי".
הצבעים צריכים לשרת את המטרה. והמטרה היא קריאות גבוהה ואפשרות פיענוח מהירה. אם יש למוצר צבעים המזוהים איתו (אורנג', אינטרנט זהב, פלאפון, הוט, וכו') עדיף להשתמש בהם כדי שהשלט יזוהה מיד וישוייך ל"איזור" הנכון במוח של הצופה. מצד שני אסור לצבעוניות הזו לבוא על חשבון הקריאות. בשלט חוצות יש להשתמש בניגודיות (קונטרסט) גבוהה, להשתדל להמנע ממשחקי גוונים, מעברים, צללים רכים וכו'.
גם בבחירת הפונט ובקביעת הריווחים בין האותיות והשורות יש לזכור שהצופה חייב לצלם, לפענח ו"להבין" את השלט תוך 2.5 שניות. השלט צריך להיות ברור וקריא גם בתוכו, וגם ביחס לסביבה בה הוא מוצב.

"השם של המוצר לא בולט מספיק. תבליט לי את השם של המוצר, את הלוגו שלנו, ואת מספר הטלפון. וגם את הכתובת. ואת המחיר."
הרעיון בהבלטה הוא, שכאשר משהו מובלט – האחרים בולטים פחות. אי אפשר להבליט את הכל. נכון – הכל חשוב, אבל צריך להחליט מה חשוב, מה יותר חשוב, ומה הכי חשוב. מיקוד זה שם המשחק.

זכור, הפרסומאי שלך יתעקש על 5 כללים:
1. לא יותר מ-3 אלמנטים.
2. לא יותר מ-7 מילים.
3. צבעוניות קונטרסטית ורלוונטית.
4. היררכיה נכונה (חשוב, יותר חשוב, הכי חשוב).
5. מסרים קלים לפיענוח.

ואתה? אתה תמיד תוכל לשלוף לו: "אשתי הציעה שנעשה את הכל בגוונים של צהבהב (זה מאד הולך עכשיו), ואני כל כך רוצה לשמח אותה."

2 תגובות
  1. לאה סידן אומר:

    שלום י.קורן.

    תודה שאתה משתף אותנו בידע שלך ובטיפים הקטנים והחשובים.
    בכתיבה שיווקית באינטרנט האורך כן קובע, הטקסט יכול להיות ארוך באם אתה מוסר בו מידע שיעניין את הקורא,
    ולא כאלה שמספרים מליון סיפורים על עצם ההתמחות שלהם הנסיון שלהם וכו
    ישנם הרבה אימאילים שלאנשים אין סבלנות לקרוא אותם ופשוט מוחקים אותם.
    לכתיבה שיווקית יש כללים מסויימים, אבל בטקסט ארוך יש למסור גם מידע בעל ערך ששווה לקרוא אותו.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *