גם בלונדיניות יכולות? [גימיק שיווקי זול – או הברקה?]

גם בלונדיניות יכולות

גם בלונדיניות יכולות

בימים אלו הושק ספר חדש שנקרא "גם בלונדיניות יכולות", הסודות ליצירת סגנון חיים טוב יותר באמצעות הקמת עסק אינטרנטי מניב.

אומרים שיש חשיבות רבה לשם הניתן לספר ומחבר הספר, איתי פז, מנטור בינלאומי לשיווק באינטרנט, שוחח איתי כשהתלבט בין שמות קונבנציונליים כמו: "מדריך איתי פז לעסקים באינטרנט" או "הדרך המעשית לבניית עסק אינטרנטי מניב" לבין משהו פחות סטנדרטי ויותר שנוי במחלוקת.

לבסוף הוא בחר בדרך היצירתית יותר, ובחר בשם "גם בלונדיניות יכולות". תוך ימים ספורים הוא החל לקבל פניות מבלונדיניות, ברונטיות – ומנשים בכלל – שחשבו שהשימוש הציני בבלונדיניות הוא שובניסטי ומעליב.

(וזו בחלט לא הפעם הראשונה שמישהו מתחזה לשובניסיט או למתנשא – ב"הפוך-על-הפוך" – ומעניק לספר שם "פרובוקטיבי". דוגמא דומה היא במעוז הבישול של האמא, כשספר יצא בכותרת: "גם אבא יכול".)

האם זה לגיטימי?

ברור שאין כאן "נכון" ו"לא נכון", אבל אני רוצה לחזור ל"גם בלונדיניות יכולות". למה בכל זאת בחר איתי פז בכותרת הזו?

כששאלתי אותו, הוא סיפר לי על השלב המוקדם יותר, שבו התלבט לגבי שם הספר (עוד בתקופה שהתייעץ איתי על כך), ועל סיפור מעניין, שהוביל לבחירה.

האירוע התרחש כשהחליט לבדוק את ההשפעה של שמות שונים לספר באמצעות משלוח תכתובות דואר אלקטרוני עם כותרות שונות ולבחון את התוצאות שלהן בפועל (בשפה המקצועית זה נקרא Split Test). כותרת האימיל שהייתה מתוכננת להישלח באופן אוטומטי ביום ראשון הייתה "גם בלונדיניות יכולות".

לגמרי במקרה, במוצ"ש שבין יום חמישי לראשון, התקיים הגמר של "המירוץ למיליון 2" הישראלי. בגמר, בניגוד לתחזיות שניתנו לגביהן לאורך המירוץ כולו, זכו 2 משתתפות שכונו בתכנית "הבלונדיניות". הדואר האלקטרוני "גם בלונדיניות יכולות" נשלח, כמתוכנן באופן אוטומטי – ביום ראשון, והיה לאחד המיילים שהניבו את מספר התגובות הגבוה ביותר שהתקבלו אי פעם (למרות שבעצם התוכן דיבר על כך שכל אחד יכול להקים עסק אינטרנטי מניב: בלונדיניות, ברונטיות וגם גברים קרחים – כולם יכולים).

איתי החליט שזה יהיה שם הספר, וכל השאר – היסטוריה.

אבל מעבר לסיפור מאחורי בחירת שם הספר (שמעורר שוב את הדיון על לגיטימיות הפרובוקציה), איתי חשב שיש סיבה טובה נוספת לבחור בו: "האמת היא, שכל אחד יכול להצליח בהקמת עסק אינטרנטי מניב. מי שלא מכיר אותי עשוי אולי לחשוב שאני שוביניסט, אבל האמת רחוקה מכך (אתם מוזמנים לשאול את ענת אשתי, או אנשים הנמצאים סביבי בעבודה ובחיי הפרטיים). אני בהחלט תומך בשוויון בין המינים. למרות זאת, חשבתי ששם הספר נכון ומתאים. כל אחד יכול לבנות עסק אינטרנטי, ללא קשר לגיל, לניסיון או למין. כל אחד יכול. לכן קראתי לספר "גם בלונדיניות יכולות" ואני מקווה שכל אחד יהנה מהספר ויצליח בגדול." ציטוט של המחבר, איתי פז.

אם תרצו להבין יותר בעצמכם על מה מדובר, אתם יכולים להוריד פרק נבחר במתנה מהספר "גם בלונדיניות יכולות" בקישור הבא: www.Blondes.co.il/Now

אז מה אתם אומרים? פרובקוציה – טוב או לא טוב לעסקים?

3 תגובות
  1. ניר פלוטקין אומר:

    היי,
    תודה על הפוסט
    אני לא חושב שכל אחד יכול להקים עסק אינטרנטי ובוודאי לא "עסק מצליח". זה נורא מפתה כי זה מהבית, מהכורסא ונראה שאפשר לעשות כסף בקלות. בפועל- זה ניהול עסק כמו כל עסק אחר, מדוכן חומוס ועד למפעלי ים המלח. מי שאין לו את הכישורים הטבעיים והנרכשים- לא יצליח.
    לגבי הגימיק- אז הוא גימיק לא מוצלח במיוחד. אני חושב שפרט לתגובות המגדריות-פשיסטיות מכל המשועממות- איתי יצר לעצמו כמה מתנגדים גם בקרב מי שהתפתה לכותרת הסקסית ומצא ספר ש(אולי) לא מעניין אותו.הוא מקבל תנועה זמנית, פיק נחמד ושם זה מסתיים.
    בהצלחה !!!

  2. י' קורן אומר:

    אתה צודק, ניר.
    גם עסק באינטרנט הוא עסק, ומי שחושב שזה "כסף קל" או כסף בלי לעבוד – טועה, ויכשל.
    העניין שיש הרבה אנשים חרוצים, שמוכנים לעבוד קשה למען רווחתם הפיננסית, ורוצים להקים עסק אינטרנטי (או להרחיב לאינטרנט עסק קיים) – אבל לא יודעים איך והיכן להתחיל.
    הספר הזה הוא בשבילם (גם אם הם לא בלונדיניות…) (-;

  3. אלונה אלמן אומר:

    אני לגמרי חושבת שכל מי שיש לו עסק , לא חשוב איזה , אם אין לו נוכחות אינטרנטית , הוא מפספס לקוחות בגדול. הכלי הזה , שכל מה שעושים בו , נשאר עבורינו לשנים , הוא הרבה יותר יעיל וזול מפרסום בעיתון ,ברדיו בטללויזה או בלוח מודעות. זה שם ולתמיד. אז כן, זה דורש עבודה , ואפילו לפעמים המון עבודה , אבל ברגע שיש נוכחות אינטרנטית חזקה , אפשר להוריד הילוך ולנוח על זרי הדפנה , הזמנות / לקוחות / לידים מגיעים בלי להזיע ובלי להתחיל כל יום מחדש .. כמו שקורה הרבה פעמים בעסק שמשווק במודלים של פעם.
    קחו לדוגמא את הקישור הזה, לחנות שלי. http://atraction.allbiz.co.il/ , החנות שם, וכשאני מטיילת ישנה או סתם צופה בטלויזיה , נכנסות הזמנות.
    גם הקישור הזה .. יישאר פה תמיד (אני מקווה :-) והנה עוד הדגמה לכך ששיווק באינטרנט לא עולה כסף ועושה את העבודה הרבה אחרי שאני סיימתי לעבוד..

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *