לשלוט במוח של הלקוח

איך המוח האנושי עובד. בשבילנו.

ניסוי מעניין שכל מי שעוסק בפרסום, שיווק ומכירות – חייב לראות, ולנסות בעצמו.

את הניסוי שמצולם בוידאו הבא ערכתי עם הסטודנטים שלי באקדמיה לשיווק באינטרנט (ותודה לסטודנטים שהתנדבו לתרום את מוחם למדע). אני מציע לצפות בוידאו לפני המשך הקריאה, וממליץ בחום להשתתף בניסוי שמתואר בוידאו. כל מה שצריך זה רק עט, נייר, וכמה דקות…

קדימה, רוצו להביא כלי כתיבה ותתחילו את הניסוי (לא לתחמן…)

המוח האנושי משתמש בתבניות. כשהוא נתקל במידע חדש שלא מתאים לתבניות המוכרות לו, הוא מוחק אותו ומתעלם ממנו – או שהוא "מעוות" אותו כדי שיתאים לתבניות הקיימות בו. כן, המוח שלנו מעוות את המציאות שלנו.

אם נדע לשלוט בתבניות הנ"ל נדע איך "לשתול" ו"להחדיר" רעיונות ומחשבות לתוך המוח של הקוראים/צופים/לקוחות שלנו. רעיונות שלא אנחנו נכפה עליהם, אלא הם בעצמם יצרו אותם. ולרעיונות שהם בעצמם חשבו עליהם (או כך הם לפחות מאמינים…) – יש ערך גבוה הרבה יותר מאשר רעיונות או מחשבות שם מקבלים ממקור חיצוני. וזהו כלי רב עוצמה בשימוש בתהליכי מכירה ושכנוע.

אשמח לקרוא את דעתכם ותגובתכם.

—————-

רוצה לדעת איך לשכנע אחרים לעשות מה שאתה רוצה שהם יעשו? רוצה לדעת איך להפוך גולשים ומבקרים באתר שלך – ללקוחות?
אני מזמין אותך ללמוד עוד על הקורס המיוחד סודות הכתיבה השכנועית – 'אומנות דפי הנחיתה'להרשמה ולפרטים נוספים.

21 תגובות
  1. זהר עמיהוד אומר:

    יוד אתה אומן. אם מישהו חשב שפרסום זאת עבודה טכנית גרידא, הוכחת שאין הדבר כך. פרסום זאת אומנות ובארגז הכלים של המפרסם צריכים להיות כלים: מתחום הפסיכולוגיה, מדעי המוח, עסקים ועוד.

  2. מיקי ברקל אומר:

    שלום י.קורן

    יופי של ניסוי ויופי של וידאו..

    בבלוג שלי אני מסביר כיצד בדיוק זה עובד, כיצד בדיוק עובדת התפיסה – וכיצד שלושת הפילטרים של
    עיוות, הכללה והשמטה – משפיעים על מה שאנו קולטים ועל מה שאנו לא קולטים.
    http://mikblog.forachange.co.il/archives/130

    האם תרשה לי להמליץ על הדף הזה בניוזלטר הקרוב שלי?
    תודה
    מיקי

  3. לימור אומר:

    יש לי בעיה עם כמה דברים כאן: עם ה"לשתול" וה"להחדיר" ועם הקלות בה מוכנים אנשים ללמד וללמוד את הנ"ל. מה גם שאיכשהו כשמעורב פוטנציאל רווח כספי בעניין מישהו כבר ידרוש האצת תהליכים.

  4. שמחה אומר:

    קיבלתי הקישור מהניוזלטר של מיקי ברקל.
    מעניין מאד…
    לא הסברת אבל איך יודעים מהם התבניות הקיימות אצל האנשים?
    כלומר – כדי להיכנס לתבניות, צריך לדעת מהן…

  5. דורון בנטוב אומר:

    היה שיעור מעולה, למדתי המון!
    חבל שאין עוד שיעורים.
    אמשיך לעקוב באתר ולראות חידושים.

  6. ברק אומר:

    מניצול של מעגלי אסוציאציה כדי לאתגר את הזכרון לטווח קצר עד לשליטה על המוח של הקוראים כפי שאתה מציע, יש מרחק גדול. התרגיל הזה עובד, אבל לא בגלל שאתה השתלת רעיונות אצל הקהל, אלא כי:
    א. הזכרון לטווח קצר של כולנו מוגבל ל7-9 פריטים.
    ב. רמזת לאנשים שהמידע סביב אותו נושא.
    במאמץ לזכור יותר ממה שהם מסוגלים, אנשים כתבו מילים שהיו מאותו עולם אסוציאציות כדי להצליח בתרגיל יותר, כדי להוכיח לעצמם ולקבוצה שהזכרון שלהם טוב – הכנסת אותם למצב של תחרות בניסוח התרגיל…

    בקיצור, זה תרגיל מחשבתי נחמד, אבל יש בינו לבין "שליטה על המוחות של הלקוחות" או "שתילת רעיונות בראש של הגולשים" מרחק גדול. אני מוכרח לציין שזה גימיק שיווקי נחמד מאוד. שיהיה בהצלחה!
    ברק

    נ.ב.
    אם כובתים תגובה ארוכה לא מופיע פה פס גלילה, ואז מקלידים "על עיוור". נסה להשאיר תגובה ארוכה ותגלה. נ.ב. זה נכתב על עיוור :-)

  7. י' קורן אומר:

    ברק, כל מה שאתה אומר הוא נכון.
    ככה בדיוק שותלים מילים במוח של מישהו…

  8. יעל פז אומר:

    כשתחליט להעביר הרצאה בחיפה או כוובינר אהיה בין הראשונים להרשם.

  9. לירן אומר:

    ממש מעניין הניסוי, הייתי שמח לראות קייס סטאדי שבו אתה מראה איך "שתלת" רעיונות אצל לקוחות בשימוש באתר אינטרנט. סרטון מעולה אגב.

  10. רחל אומר:

    כמעט כל מי שלמד פסיכולוגיה מכיר את הדברים הללו. בעיקר המחקרים החדשים מוכיחים עד כמה ניתן 'לשנות' מודולים קבועים במוח האנושי. אגב – לא פעם חלק מהנסויים שנעשו בפסיכולוגיה עברו את גבול הטעם הטוב וחלקם הסתיימו באסונות.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *